به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، حجتالاسلام والمسلمین سید محمد مهدی قائمی هاشمی، رئیس اداره امور مبلغان اداره کل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در این رابطه عنوان کرد: در ماه رمضان، مبلغان باید در امر تبلیغ، اجرای فعالیت ها و برنامه های فرهنگی بیش از پیش تلاش کنند.
وی با بیان این که ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای تبیین و گسترش فرهنگ اهل بیت علیهم السلام در جامعه و به ویژه در بین نسل جوان است، در مورد اهداف اعزام مبلغان در ماه رمضان و از سوی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: آشنایی آحاد مردم به ویژه جوانان، به عنوان قشر تأثیرگذار جامعه با آموزه های دینی و مفاهیم انسان ساز قرآنی، جذب نوجوانان و جوانان به مساجد و بهره گیری بیشتر آن ها از برکات و فیوضات ماه مبارک رمضان از مهمترین اهداف این اعزام بوده است.
رئیس اداره امور مبلغان اداره کل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: 1150 نفر از مبلغان اعزامی در سه بخش مبلغان نخبه، عمومی و بشیران، نهادها و مناطق مختلفی را تحت پوشش قرار دادهاند.
حجتالاسلام والمسلمین قائمی هاشمی ادامه داد: 112 نفر از تعداد یاد شده را مبلغان نخبه و 946 نفر را مبلغان عمومی تشکیل میدهند و 85 نفر از گروهی نیز در این ماه مبارک به امر تبلیغ مشغول بوده اند.
وی دفتر ائمه جمعه، سازمان تبلیغات اسلامی، نهاد رهبری دانشگاهها، سازمان زندانها، نیروهای نظامی و انتظامی، شورای اسلامی روستاها، کانونهای فرهنگی و هیئت امناء مساجد، تکایا، صدا و سیما و مراکز فرهنگی مختلف ، پاسخگویی حرم مطهر رضوی، ستاد حاشیه شهر مشهد، مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی، را به عنوان برخی از نهادهای تحت پوشش فعالیتهای تبلیغی این مبلّغان معرفی کرد.
حجتالاسلام والمسلمین قائمی هاشمی اظهار کرد: 19 استان خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، تهران، خوزستان، سیستان، سمنان، فارس، کرمان، گلستان، گیلان، مازندران، هرمزگان، و یزد، قزوین، زنجان، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان شرقی کردستان استانهایی بودهاند که به آنها اعزام مبلّغ داشتهایم.
رئیس اداره امور مبلغان اداره کل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی محور برنامههای مبلّغان اعزامی را قرآن و معارف اهل بیت علیهمالسلام دانست و بیان داشت: توجه جدی به معارف قرآنی، برگزاری کلاس های روخوانی، روانخوانی، تجوید قرآن، اصلاح قرائت نماز، تفسیر قرآن و نهج البلاغه، برگزاری مراسم نماز جماعت، دعا و زیارات معصومین علیهم السلام، سخنرانی عمومی و منبر، بیان احکام شرعی و برگزاری جلسات پرسش و پاسخ برای عموم مردم بویژه جوانان و نوجوانان در تبلیغ امسال در اولویت قرار دارد.
وی در پایان توجه به ایتام و نیازمندان، معرفی سبک زندگی اسلامی، تبیین حجاب و عفاف و الگوی زن مسلمان، گسترش روح امید اجتماعی،مساله جمعیت و تسهیل گری ازدواج، مبانی و مباحث مرتبط با جهاد تبیین ، حکومت مهدوی، وظایف انسان منتظر، ایجاد امید و نشاط در میان مردم، تبلیغ چهره به چهره و ارتباط با نسل نو، تبیین ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی، بصیرت افزایی، دشمن شناسی و استکبارستیزی، دفاع از مبانی انقلاب اسلامی خصوصاً ولایت فقیه، تبیین شعار سال، تبیین اصول صرفه جویی و پرهیز از اسراف و تبذیر و جهت دهی به سفره های افطاری و نذورات، دعوت مردم به وحدت حول محور ولایت فقیه و برگزاری مراسم احیاء شب های قدر و اقامه نماز عید سعید فطر را به عنوان دیگر مباحث ضروری برای تبلیغ در ماه مبارک رمضان برشمرد.