رتبه
کسب رتبه شایسته تحسین در فراخوان آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان مقاله مسؤول فرهنگی مرکز تخصصی طوبی با عنوان «رابطه اقتصاد و درآمدهای مالیاتی» موفق به کسب رتبه شایسته تحسین شد

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، مقاله ملیحه خواجوی، مسؤول فرهنگی مرکز تخصصی طوبی با عنوان «رابطه اقتصاد و درآمدهای مالیاتی» موفق به کسب رتبه شایسته تحسین در شانزدهمین فراخوان آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان شد.

در چکیده این مقاله آمده است: درآمدهای مالیاتی فراموش‌شده ناشی از اقتصاد پنهان، مسألۀ اصلی و در حال رشد اقتصاد‌ها، به‌ویژه اقتصاد کشورهای در حال توسعه است. به همین دلیل در مطالعات مربوط به مالیات، چالش‌هایی مانند فرار مالیاتی، پولشویی مورد توجه قرار گرفته است. برنامه‌ریزی برای توسعۀ اقتصادی، نیازمند آگاهی از عملکرد عمومی ‌اقتصاد کشور است؛ اما در همۀ کشورها کمابیش بخشی از فعالیت‌ها اقتصادیجهت گریز از محدودیت‌های وضع‌شده در قوانین و مقررات کشور، به‌صورت پنهان انجام می‌شود. نظر به اهمیت بررسی ارتباط غیرخطی بین بسیاری از متغیرها در مالیـه عمـومی ، در ایـ ن مقالـه بـا استفاده از دادههای سری زمانی رابطه بین بار مالیاتی و اقتصاد پنهان را بررسی کردیم، که نتایج این قسمت از بررسـی نشـان داد کـه اثـر بـار مالیاتی بر اقتصاد مثبت و معنی دار اسـت . همچنین نتایج این مطالعه نشان میدهد که؛ عـلاوه بـر بارمالیـاتی ، نـرخ رشد تولید واقعی نیز یکی از عوامل تعیین کننده اقتصاد پنهان است.

لازم به ذکر است، کتاب «بررسی رابطه تورم و بهره‌وری» و مقاله «رابطه اقتصاد زیر زمینی و پول شویی و مالیات رتبه» ایشان نیز در پانزدهمین فراخوان آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان به ترتیب موفق به کسب رتبه شایسته تحسین و شایسته تقدیر شده است.

گفتنی است، ملیحه خواجوی، مسؤول فرهنگی مرکز تخصصی طوبی در دو فراخوان پانزدهم و شانزدهم آثار پژوهشی حوزه نیزبه عنوان داور ارزیاب مقالات و پایان نامه ها و طرح های پژوهشی همکاری داشته است.

 
امتیاز دهی
 
 


























کلیه حقوق این سایت در اختیار دفتر تبلیغات اسلامی شعبه خراسان رضوی می باشد


 

 

   
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم (شعبه خراسان رضوي)
مجری سایت : شرکت سیگما