واعظی
آیت الله علوی گرگانی: وظیفه اصلی طلاب رساندن فقه شیعه به جامعه جهانی است حضرت آیت الله علوی گرگانی وظیفه طلاب را رساندن فقه شیعه به جامعه جهانی دانست و گفت: باید در این راستا مبلغان زبده برای پاسخگویی به شبهات به میدان بروند، چون چشم امید دنیا به مراکز علمی ما است.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی  حضرت آیت الله علوی گرگانی در جمع دست اندرکاران و عوامل شبکه بین المللی اجتهاد با بیان اینکه در طول تاریخ به حضرت علی(ع) و فرزندان ایشان ظلم شده است، گفت: با دقت در گذشته در می یابیم در طول تاریخ حق ائمه اطهار پایمال شده و آن طور که باید مردم زمان ایشان قدر ائمه اطهار و مردم در زمان حال قدر روایات ایشان را نمی دانند.
وی با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) که می فرماید: سلام ما را به ایشان برسانید که ما را غریب نگذارند، افزود: منظور امام در این روایت این است که اگر از بیان ما استفاده نکنید ما غریب خواهیم شد.
حضرت آیت الله علوی گرگانی مطرح کرد: غریب یعنی دستورات ائمه اطهار(ع) را بگیریم اما عمل کننده نباشیم.
وی وظیفه اصلی طلاب حوزه و مبلغان را رساندن فقه شیعه به جامعه جهانی دانست و عنوان کرد: باید دراین راستا مبلغان زبده برای پاسخگویی به شبهات به میدان بروند، چشم امید دنیا به مراکز علمی ما است.
حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه خداوند در قرآن می فرماید: خذوا ما آتیناکم بقوه، آنچه از ما برایتان بیان می کنیم با قوت و استحکام بگیرید، گفت: هر انسان مومن باید ۳ نشانه خدا، پیامبر و ولی خدا را داشته باشد.
وی ابراز داشت: امروز اغلب جوانان و نوجوانان ولایت فقیه را نمی شناسند و فکر می کنند از تدابیر دولت جمهوری اسلامی ایران است در حالی که این مساله از زمان حضرت علی(ع) بوده و خواهد بود.
حضرت آیت الله علوی گرگانی نشانه خدا را کتمان سر، نشانه پیامبر را عفو و بخشش و نشانه ولی خدا را صبر دانست و مطرح کرد: روحانی اگر می خواهد در لباس مقدس پیامبری باشد باید در مقابل همه عفو بخشش داشته باشد تا مردم از آنها الگو بگیرند.
وی تاسیس شبکه اجتهاد را بسیار پسندیده دانست و گفت: در مقابل مشکلات باید همیشه صبر پیشه کرد و با صبر است که جامعه اصلاح می شود./
 

 
 
امتیاز دهی
 
 


























کلیه حقوق این سایت در اختیار دفتر تبلیغات اسلامی شعبه خراسان رضوی می باشد


 

 

   
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم (شعبه خراسان رضوي)
مجری سایت : شرکت سیگما