نشست تخصصی «سواد هنری و کیفیت مصرف فرهنگی»
رییس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:مهمترین هدف در پایتخت فرهنگی جهان اسلام بایستی رسیدن به گفتمانی مشترک و الهی باشد رییس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: مهمترین هدف در پایتخت فرهنگی جهان اسلام بایستی رسیدن به گفتمان الهی باشد. به گزارش دفتر ارتباطات رسانه ای پایتخت فرهنگی جهان اسلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی مسعودی  در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد ضمن بازدید از غرفه های پایتخت فرهنگی جهان اسلام، عنوان کرد: مهمترین و بایسته ترین فعالیت  پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 در حوزه فرهنگ جهانی، بایستی توجه به عرصه تفکر، فلسفه و علم با هدف رسیدن به گفتمانی مشترک و الهی است .
حجت الاسلام و المسلمین مسعودی  گفت:پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 می تواند به وحدت و رویش تفکر الهی درجهان کمک کند و این مهم  نیاز به بسترهای  لازم دارد و چه بستری بهتر از قرآن خواهد بود؟
وی با بیان اینکه اتکا  و جهت گیری به سمت  قرآن را در فرصت انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام اتفاقی  مبارک  می دانیم، عنوان کرد: لازم است در مقام بهره وری از این فرصت  به کارکردهای معنوی  توجه شود و به گفتمان الهی به عنوان یک مولفه قدرت جوامع دینی نگاه کرد.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اضافه کرد: نمایشگاه قرآن نباید اختصاص به ماه مبارک رمضان داشته باشد  بلکه بایستی  نمایشگاه های مختلف علوم  و معارف قرآنی  در مقاطع مختلف و با سطوح مختلف مخاطبان تشکیل شود .
حجت الاسلام والمسلمین مسعودی  عنوان کرد: یکی از ویژگی های برپایی نمایشگاه قرآن امسال تجربه جدید همجواری آن با ساحت قدس رضوی (ع)  است که این تلفیق یک برتری و مزیت برجسته نسبت به سالهای قبل آن است.
وی با اشاره به اینکه قرآن کتابی برای  همگان است، عنوان کرد: باید در بخش سخت افزاری و نرم افزاری فعالیت های قرآنی توسعه و تعمیق دریافت های قرآنی برای تمامی اندیشه ها مورد توجه جدی قرار بگیرد.
حجت الاسلام والمسلمین مسعودی  با بیان اینکه انسان های قرآن مدار، اندیشه ، عمل و زندگی قرآنی دارند، اظهار کرد: اگر ایجاد فکر و ایده پردازی قرآنی نداشته باشیم قطعا پیشرفتی در زمینه تمدن قرآنی نخواهیم داشت.
 
 
 
امتیاز دهی
 
 


























کلیه حقوق این سایت در اختیار دفتر تبلیغات اسلامی شعبه خراسان رضوی می باشد


 

 

   
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم (شعبه خراسان رضوي)
مجری سایت : شرکت سیگما