نقد منبر
ولایت فقیه عالی ترین نوع دموکراسی است عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: عده ای برای بی سرپرست ماندن بچه های یتیم دل می سوزانند و نگران هستند، اما همزمان مُنکر ولایت فقیه شده و رای به بی سرپرست ماندن یک کشور می دهند.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، آیت الله محمدهادی عبدخدایی  در دویست و سیزدهمین کارگاه نقد عالمانه منبر که به همت اداره کل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در مدرسه علمیه جعفریه مشهد برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی ایران و مطرح شدن نظریه ولایت فقیه، منجر به تشکیل باشکوه ترین نظام حکومتی و عالی ترین نوع دموکراسی در دنیا شد.

وی با اشاره به کارکردهای مختلف سیستم حکومتی مبتنی بر ولایت فقیه، اظهار کرد: عده ای برای بی سرپرست ماندن بچه های یتیم دل می سوزانند و نگران هستند، اما همزمان مُنکر ولایت فقیه شده و رای به بی سرپرست ماندن یک کشور می دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: متأسفانه گاهی معروف به واسطه عوارض جانبی مورد غفلت واقع شده و گاهی مُنکر نیز به همین دلیل در جامعه معمولی و متداول می شود.

آیت الله عبدخدایی با اشاره به آیه «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا» (احزاب/ 23)، گفت: امام خمینی(ره) با توکل به خدا، تأسی به سیره معصومین و تکیه بر نیروی ایمان توانست حکومتی مبتنی بر اصول دینی بنا کند.

روحانیت باید خط دهنده اصلی جامعه باشد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فواید سرشار جلسات نقد منبر، ابراز کرد: جلسات نقد منبر نباید به رد کردن و اشکال گرفتن محدود شود، بلکه باید جنبه های اثباتی و مثبت منبر نیز مد نظر قرار بگیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: درست است که استفاده از ابزارها و روش های مختلف در تبلیغ برای جلب توجه مخاطب سودبخش است، اما باید حدّ و حدود و شأن تبلیغ دین را رعایت کرد و مراقب بود که بهره گیری از این روش ها باعث سردرگمی مخاطب نشود.

آیت الله عبدخدایی برقراری ارتباط با مستمع را یکی از مهم ترین ارکان موفقیت در تبلیغ و منبر دانست و تصریح کرد: اخلاص مبلّغ و آشنایی او با انواع روش های برخورد با مخاطب می تواند منجربه نفوذ وی تا عمق وجود مخاطب شود و در نتیجه تبلیغ را به سطح قابل قبولی از اثربخشی برساند.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه ماه رجب و توصیه به بهره بردن از دعاها و اعمال وارده در شب و روز آن، اظهار داشت: دعاهای ما سرشار از معارف و مبانی اعتقادی و فکری است و مبلغین می توانند محتوای این دعاها را دستاویزی برای انتقال مبانی اعتقادی به مردم و علی الخصوص نسل جوان قرار دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ایام ولادت امیرالمؤمنین (علیه السلام) و ضرورت برپایی جشن ها و مراسمات مختلف در شادی اهل بیت (علیهم السلام)، گفت: تبلیغ ولایت اهل بیت (علیهم السلام) نباید مانع از پرداختن به دیگر مسائل اعتقادی از جمله توحید شود.

آیت الله عبدخدایی با تأکید بر این که روحانیت باید خط دهنده اصلی در مسائل اعتقادی، اجتماعی، فرهنگی و سایر مسائل باشد، ابراز کرد: عده ای به بهانه جوان پسند بودن، از ریتم ها و شیوه های بیان غیرمتعارف در مدح اهل بیت (علیهم السلام) استفاده می کنند در حالی که مدح ایشان باید ریتم و وزانت خاص خود را داشته باشد.

 
امتیاز دهی
 
 


























کلیه حقوق این سایت در اختیار دفتر تبلیغات اسلامی شعبه خراسان رضوی می باشد


 

 

   
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم (شعبه خراسان رضوي)
مجری سایت : شرکت سیگما