همایش علوم عقلی و تمدن نوین اسلامی
شهریار بحرانی: فیلم‌سازان ما نشان دادند که امرقدسی در سینما می‌گنجد شهریار بحرانی گفت: فیلم‌سازان ما نشان دادند که امرقدسی در سینما می‌گنجد و سینمای دینی ممکن است.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ؛ شهریار بحرانی، کارگردان مطرح سینما در نشست تخصصی «خدمات متقابل دین و سینما» که با مشارکت حوزه هنری خراسان و اداره کل آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، گفت: امر دینی یک امر قدسی و متعالی است و اینکه ما نمی‌توانیم از دین تعریف جامعی ارائه بدهیم به این برمی‌گردد که رفتار انسان در قبال خداوند از وجهی دین نامیده می‌شود. 

وی ادامه داد: سینما حیطه‌ای است که در ظاهر، رفتار در آن مهم است و چگونگی رفتار افراد در صحنه‌های مختلف نشان از آن دارد که آن‌ها چگونه فکر می‌کنند.

بحرانی تصریح کرد: ظرف سینما با رفتارها ظهور و بروز می‌کند  و بنابراین باید توجه خود را به رفتارها معطوف کنیم؛ جبهه باطل این رفتارها را تعریف کرده است و در درام حدود چهل حرکت را تعریف کرده است که این حرکات شامل گناهان کبیره است و ما باید ببینیم که چه باید بکنیم تا بتوانیم رفتار را در جبهه حق، تعریف کنیم.

این کارگردان سینما خاطرنشان کرد: تفکر ضد الهی سینمای غرب مشغول رو کردن دست خود است و مثلا در فیلم نوح ما خدایی را می‌بینیم که خشن است و در فیلم موسی و… نیز به همین شکل است.

وی افزود: امر دینی اگر بخواهد وارد ظرف سینما بشود؛ به تعبیر غربی‌ها نمی‌تواند این کار را بکند اما کارگردانان متعهد ما در بعد از انقلاب توانسته‌اند نشان دهند که این مساله ممکن است.

بحرانی عنوان کرد: سینمای دینی توانسته‌است در این سال‌ها نشان دهد که فیلم دینی می‌تواند مردم جهان را به سمت فطرت خود رهنمون شود و سریال یوسف و فیلم‌های مجید مجیدی توانستند این را ثابت کنند.

این کارگردان سینما اضافه کرد: باید برای دنیای فردا و گذر از پیچ تاریخی آماده شویم و هنرمندان ما حتما باید محیای این اتفاق باشند.

 
امتیاز دهی
 
 


























کلیه حقوق این سایت در اختیار دفتر تبلیغات اسلامی شعبه خراسان رضوی می باشد


 

 

   
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم (شعبه خراسان رضوي)
مجری سایت : شرکت سیگما