حسینی زهان
سامانه های مجهز به هوش مصنوعی جایگزین تدریس و تبلیغ سنتی خواهدشد در مصاحبه ای با حجت الاسلام والمسلمین حسینی زهان مدیر کل فرهنگی تبلیغی شعبه خراسان رضوی، پیشینه فعالیت های دفتر و چشم انداز پیش رو، بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی حجت الاسلام والمسلمین حسینی زهان گفت: بیش از چهل  سال از آغاز به کار و فعالیت  این  مجموعه عظیم و پرافتخار آموزشی پژوهشی فرهنگی و تبلیغی می گذرد

بررسی های کارشناسانه نشان داده بخش عمده ای از اهداف فرهنگی و  تبلیغی  کشور،  متناسب باانتظارات مقام معظم رهبری دامت برکاته و اسناد فرهنگی کشور درچهارچوب امکانات و  اعتبارات دفتر محقق شده است.

 حجت الاسلام حسینی ابراز داشت:  مدیران ارشد دفتر، تلاش داشته اند جهت گیری کلی فعالیت های علمی پژوهش و تبلیغی دفتر را با تعیین ماموریت آن مشخص نموده و این نهاد را مامور ایفای نقش واسط فعال میان حوزه های علمیه و نیازهای دینی مردم و نظام اسلامی درعرصه  تبیین و گسترش باور ، بینش و ارزش های اسلامی و انقلابی  نمایند.

وی افزود: این دفتر درافق چشم انداز بیست ساله کشور اصلی ترین تامین کننده نیازهای معرفتی و انسانی (نرم افزاری) عرصه فرهنگ جهت توسعه و تعمیق دین مداری معرفی شده است. ونظام ارزش های حاکم بر دفترمستند به آیات قران کریم ، آموزه های نبی مکرم ( ص) و اهل بیت اطهار(ع) و ارشادات مقام معظم رهبری ( دامت برکاته)  تعریف و اجرا گردیده  است . 

مدیر کل فرهنگی تبلیغی  شعبه خراسان رضوی افزود:  دفتر در تعامل  با ادارات و دستگاهها و نهادهای دولتی کشوری و استانی و سازمان های فرهنگی  به نحو مطلوبی عمل نموده و در نزد این دستگاهها خوش نام است . مدیران ارشد دفتر، در طول سالیان فعالیت خود پیوسته نقش الگویی برای درستی و  پای بندی به ارزش های سازمانی و قوانین و مقررات مصوب کشور را داشته اند .دفتر پیوسته نسبت به نهادهای حاکمیتی نظام اسلامی خود را پاسخگو دانسته و در صورت مطالبه،  گزارشات شفافی را به ذی نفعان ، از جمله نهادهای نظارتی ارائه می نماید .مدیران ارشد دفتر در طول مدت فعالیت خود پیوسته از  همکاری‌ها و تعاملات با سازمان ها وادارات فرهنگی ، انجمن ها ، کانونها و ستادهای فرهنگی ، موسسات  مردم نهاد و نهادهای غیر دولتی،  استقبال نموده و در حد مقدورات و اعتبارات از فعالیت های مرتبط با ماموریت های ذاتی خود حمایت نموده اند .کارشناسان دفتر از خلاقیت ویژه ای  برای طراحی و توسعه محصولات و خدمات جدید و نوآورانه استفاده می‌کنند.و به منظور ارتقاء سبد محصولات و خدمات از اطلاعات بازار شامل تحقیقات بازار، نظرسنجی از مشتریان و سایر بازخوردهای دریافتی از ذی‌نفعان، استفاده ‌می کنند.

و ما دربرابر این همه تلاش خالصانه ،  وظیفه حق شناسی داریم تا  از همه کسانی که در دهه های مختلف در جایگاه مدیریتی و کارشناسی دفتر ایفای نقش کرده‌اند، تقدیر و تشکر کنیم . 

این استاد حوزه درخصوص چشم انداز آینده دفتر ابراز داشت: به فضل الهی امروز دفتر از زیرساخت های لازم برای تحقق ماموریت  های خود برخوردارست ، اساتید و اعضای هیات علمی و مبلغان دفتر آماده اند محتوای مناسب جهت  تعمیق باورهای دینی و مبارزه با انحرافات اعتقادی را درسطح منطقه و بین الملل به عهده بگیرد ،

به تصور من در آینده ی نزدیک سامانه های مجهز به هوش مصنوعی جایگزین تدریس و تبلیغ سنتی خواهدشد.

دفتر می تواند با اتکا به منابع انسانی و ظرفیت های سخت افزاری خود امروز با استقبال از این نوع تکنولوژی ها، بانک های دانش مورد نیاز آن را مهیا کند

حجت الاسلام حسینی در پایان خاطر نشان کرد:‌آینده دفتر  کاملا روشن است، مسئله محوری   یکی از ارزشمندترین ابتکارات فرهنگی است که می تواند در تعامل با سایر دستگاهها ی نظام ، مسائل اساسی و به زمین مانده ی جامعه دینی را حل کند .

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

























کلیه حقوق این سایت در اختیار دفتر تبلیغات اسلامی شعبه خراسان رضوی می باشد


 

 

   
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم (شعبه خراسان رضوي)
مجری سایت : شرکت سیگما