ابوترابی
به همت اداره کل پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار گردید؛ نشست علمی فرهنگ مقاومت و مکتب شهید سلیمانی در تحقق مولفه های تمدن اسلامی نشست علمی فرهنگ مقاومت و مکتب شهید سلیمانی انقلابی خستگی ناپذیر در تحقق مولفه های تمدن اسلامی با ارائه مهدی امجدی و با دبیر علمی علی ابوترابی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، نشست علمی فرهنگ مقاومت و مکتب شهید سلیمانی انقلابی خستگی ناپذیر در تحقق مولفه های تمدن اسلامی با ارائه حجت الاسلام مهدی امجدی امام جمعه منطقه رضویه مشهد با دبیری علمی علی ابوترابی برگزار گردید.

 در این نشست ابتدا علی ابوترابی گفت: رمز موفقیت حاج قاسم سلیمانی دل سپردن به ولایت، مرز بندی با دشمن، صدق و اخلاص و اخلاق و جان فدایی در راه ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی و مردم بود.

وی افزود: حاج قاسم یک انسان تربیت شده در مکتب انقلاب اسلامی است. ماورایی نشان دادن شهید سلیمانی یک تحریف است. این را مقام معظم رهبری در دیدار اخیر فرمودند و باید حواسمان به این نکته معطوف باشد عقلانیت، معنویت، و عدالت سه عنصر اصلی در مکتب شهید سلیمانی است که باید با دقت تبیین گردد.

دبیر علمی نشست گفت: شهید سلیمانی در کشورهای اسلامی توانست ساختار تشکیلات را به خوبی سازماندهی کند. دشمن برای ترور مکتب حاج قاسم از دیکتاتوری رسانه ای، دروغ، سانسور، تحریف، تقلیل و بمباران اطلاعات استفاده کرده و می کند که در این زمینه ما باید هوشیارانه عمل کنیم.

ابوترابی ادامه داد: آنچه که پس از شهادت سردار اسلام رقم خورد ایجاد مکتب انقلابی تمدن ساز با محوریت ولایت است. بدون پاک شدن عرصه های مختلف از لوث افراد غیر انقلابی و واداده در برابر تمدن غرب، نه تنها تمدن نوین اسلامی محقق نمی شود بلکه اصل انقلاب اسلامی دچار چالش می گردد. ریزش های زیاد پس از هر فتنه و امتحانی در مسیر حرکت انقلاب، خود گواه این ادعاست و اگر چه مطلوب نیست ولی نویدی از رویش های جدید است. رویش هایی که باید در چارچوب تربیتی نسل انقلابی با ویژگی هاس مکتب شهید سلیمانی همسو و سازگار شود و با فراگیر شدن در نسل حاضر و آینده دست نااهلان نسبت به انقلاب در عرصه های مختلف آموزش و پژوهش، فرهنگ و هنر، سینما و رسانه، تولید و اقتصاد، مدیریت و سیاست و  ورزش کوتاه گردد. باید الگوی حکمرانی حاج قاسم سلیمانی را در حوزه مسکن، علم و فرهنگ به کار برد.

حاج قاسم سلیمانی مقاومت را تبدیل به یک مکتب کرد. شهید سلیمانی به مقاومت حیات جدیدی دارد و آن را تبدیل به یک مکتب کرد.

سپس حجت الاسلام مهدی امجدی با گرامی داشت نام و یاد سپهبد شهید، سردار دل ها را فاتح ژرف، در تمدن اسلامی در گستره منطقه ای معرفی و بیان داشت: مهمترین مولف مکتب حاج قاسم سلیمانی تمدن سازی است که با سه اصل وحدت، محبت و اطاعت از ولی، پیاده سازی شد و همین امر موجب هراس دشمن از حاج قاسم سلیمانی شد.

وی با اشاره به مولفه های گوناگون از جمله محبت شهید سلیمانی گفت: گاهی بعضی ها در درون می خواستند کشور را بهم بزنند سردار دل ها با محبت، ارشاد، راهنمایی، نصیحت و با دلسوزی همه را دور هم جمع می کرد. دشمن گاهی که امید داشت کشور را از درون متلاشی کند حاج قاسم با محبت نه فقط بیرون را بلکه درون را هم حفظ کرد.

امام جمعه شهر رضویه ضمن اشاره به انقلابی بودن، خستگی ناپذیری با ذکر مولفه های تمدن اسلامی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به توضیح ارکان مقاومت رهبری، دولت سازی، ملت سازی، مردم سالاری دینی، وحدت، اندیشه مقاومت و فرهنگ مقاومت پرداخت.

امجدی گفت: همه جلوه های شهید سلیمانی را باید تبیین کرد هم مسائل فرهنگی هم سیاسی اجتماعی، و هم اقتصادی حاج قاسم را فرمانده انقلابی و با بصیرت خواند که همه این ها در رفتار و برنامه های او هویدا بود. و بی جهت نبود که حکیم انقلاب ما امام خامنه ای در خصوص این مرد بزرگ فرمودند او یک مکتب و مدرسه و راه بود و تعبیر واژه مکتب از ناحیه ولی فقیه زمان بر فردی چون شهید سلیمانی آن هم برای اولین بار حاوی نکات و ظرایف برجسته ای است چرا که توصیف شهید سلیمانی به مکتب او را از حیثیت فرد بودن و شخص بودن خارج می کند و در حوزه شخصیت وارد می سازد او شخص نیست بلکه مرام عقیده و مسلک است.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

























کلیه حقوق این سایت در اختیار دفتر تبلیغات اسلامی شعبه خراسان رضوی می باشد


 

 

   
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم (شعبه خراسان رضوي)
مجری سایت : شرکت سیگما