شریفی
به همت اداره کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار گردید: برگزاری نشست حدیث شناسی کاربردی با استفاده از مهارت های فناورانه ششمین جلسه از سلسله جلسات حدیث شناسی کاربردی با استفاده از مهارت های فناورانه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، ششمین جلسه از سلسله جلسات حدیث شناسی کاربردی با استفاده از مهارت های فناورانه با ارائه وحید شریفی رئیس اداره کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در محل مدرسه علمیه قرآن و عترت مشهد برگزار گردید.

شریفی گفت: در این کارگاه کاربری تخصصی نرم افزار جامع الاحادیث نور معرفی شد. این نرم افزار با ارائه ۱۱۵۳ جلد کتاب از منابع روایی شیعه به همراه ترجمه و شرح، با به روزترین امکانات و قابلیت‌های فنی و پژوهشی، جامع‌ترین دانشنامه حدیثی جهان تشیع می‌باشد؛

وی افزود: این نرم افزار که در برگیرنده حجم وسیعی از منابع روایی شیعه از جمله کتب اربعه، وسائل الشیعه، مستدرک الوسائل، بحارالانوار و است، احادیث را در موضوعاتی همچون اخلاق، ادعیه و زیارات، تاریخ، اهل بیت (علیهم السلام)، تفسیر، رجال، طب، فقه، کتب اربعه، کلام، مناقب و به صورت دسته بندی شده همراه با قابلیت تنظیم دامنه ارائه کرده است.

رئیس کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: آثار علما و بزرگانی از جمله ابن ادریس، شیخ صدوق، ابن شهر آشوب، ابن قولویه، سید نعمت الله جزائرى، راغب اصفهانى، زمخشرى، شهید اول، شهید ثانى، شیخ بهایى، شیخ حر عاملى، علامه حلى، فیض کاشانى، شیخ کلینى، علامه مجلسى، محقق کرکى و در این نرم افزار ارزشمند جمع آوری شده است. همچنین معرفی اجمالی کتاب، بررسی ساختار، محتوا و وضعیت آن، اطلاعات نسخه چاپ شده و نیز ارائه اطلاعاتی پیرامون مؤلفان همچون شرح زندگی، اساتید، شاگردان، آثار و احوال ایشان در بخش‌های کتابشناسی، نسخه شناسی و مؤلف‌شناسی به غنای این نرم افزار کمک کرده است. حجم بالاى اطلاعات، کیفیت محتوایى از قبیل اِعراب و دقت، عرضه قابلیت ‏هاى مختلف فنى به همراه دیگر مزایاى این نرم‏ افزار، موجب گردیده تا این برنامه از سال ۱۳۷۹ تاکنون به عنوان مهم‏ترین نرم‏ افزار حدیثى مورد استفاده پژوهشگران علوم اسلامى باشد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

























کلیه حقوق این سایت در اختیار دفتر تبلیغات اسلامی شعبه خراسان رضوی می باشد


 

 

   
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم (شعبه خراسان رضوي)
مجری سایت : شرکت سیگما