شریفی
به همت اداره کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار گردید: نشست علمی سیره پژوهی اهل البیت علیهم السلام نشست علمی سیره پژوهی اهل البیت علیهم السلام با استفاده از نرم افزارها و پایگاه های علوم اسلامی به همت اداره کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، نشست علمی سیره پژوهی اهل البیت علیهم السلام با استفاده از نرم افزارها و پایگاه های علوم اسلامی با ارائه وحید شریفی مدیر کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی در مدرسه قرآن و عترت مشهد برگزار گردید.

در این نشست، قابلیت های نرم افزار سیره معصومان و همچنین پایگاه اینترنتی تاریخ نور مطرح شد و همچنین  به عنوان نمونه به آَشنایی با سیره امام صادق(ع) در نرم‌افزار سیره معصومان پرداخته شد.

شریفی گفت: نرم‌افزار سیره معصومان علیهم السلام شامل کتابخانه تخصصی با محوریت اهل بیت علیهم السلام، تدوین درختواره، سال شمار زندگانی ایشان، نمودار تبارنامه بیش از ۱۱۰۰۰ نفر از سادات، نقشه‌های تاریخی، تصاویر، اشعار، زیارت‌نامه به همراه قابلیت‌های ویژه پژوهشی، جایگاه ویژه‌ای را در میان پژوهشگران علوم اسلامی به خود اختصاص داده است.

وی افزود: سیزده هزار و ۶۳۷ فیش پژوهشی به همراه ۷ عنوان کتاب اختصاصی نیز در ۳۴ جلد از امام صادق(ع) از جمله مسند الامام الصادق، الامام الصادق و المذاهب الاربعه، الفائق فی رواة و اصحاب الامام الصادق در بخش کتابخانه این نرم‌افزار به کاربران ارائه شده است.

مدیر کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی شیخ بهایی تصریح کرد: ارائه رخدادهای زمانی مرتبط با زندگانی امام صادق(ع) در گاهنامه به سه زمان شمسی، قمری و میلادی، ارائه نموداری و مشجر تبار امام صادق(ع) در بخش تبارنامه با قابلیت اتصال به متن، ارائه صلوات مخصوص امام صادق(ع) و ۹ قطعه شعر زیبا در مدح ایشان با قابلیت پخش صوت در بخش نجوانامه و همچنین نمایش ۲۰ تصاویر زیبای قدیمی و جدید از بقیع از گنجینه های فاخر این نرم افزار است.

وی در پایان افزود: ارتباط و مقایسه بین متون، ارتباط واژگان کتب با لغت‌نامه، جستجوی پیشرفته در متن، امکان انتقال متن به Word، حاشیه‌نویسی، نمایه‌زنی، علامت‌گذاری و ... از جمله قابلیت‌های پژوهشی نرم افزار سیره معصومان(ع) به شمار می‌رود.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

























کلیه حقوق این سایت در اختیار دفتر تبلیغات اسلامی شعبه خراسان رضوی می باشد


 

 

   
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم (شعبه خراسان رضوي)
مجری سایت : شرکت سیگما