ظهیری
در گفتگویی با رئیس پژوهشکده اسلام تمدنی مطرح شد؛ گزارشی از فعالیت های اداره کل پژوهش و پژوهشکده اسلام تمدنی در بهار ۱۴۰۱ درگفتگویی با سیدمجید ظهیری رئیس پژوهشکده اسلام تمدنی به فعالیت های اداره کل پژوهش و پژوهشکده اسلام تمدنی در بهار ۱۴۰۱پرداخته شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، سیدمجید ظهیری رئیس پژوهشکده اسلام تمدنی، در گفتگویی درخصوص فعالیت های این پژوهشکده در بهار ۱۴۰۱ گفت : پژوهشکده اسلام تمدنی بهار ۱۴۰۱ را قرآنی آغاز کرد و در طول ماه مبارک رمضان در قالب ویژه برنامه سخنرانی های کوتاه و کاربردی در ۶۶ عنوان تولید محتوا نمود.

وی افزود: رویداد مهم دیگری که به شایستگی رقم خورد شرکت فعال در نمایشگاه بین المللی کتاب بود که به تهیه منابع علمی در ۷۸۰ عنوان منجر شد و نمایشگاهی از کتب مذکور در کتابخانه شیخ بهایی دفتر دایر و مورد بازدید فرهیختگان عزیز قرار گرفت.

رئیس پژوهشکده اسلام تمدنی گفت: رویداد سوم در بهار ۱۴۰۱ برگزاری اولین همایش ملی الهیات شهر بود که در قالب مشارکت با مراکز علمی مهم مشهد مقدس همچون دانشگاه فردوسی، پژوهشکده ثامن، بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی، پس از دو سال تلاش و پیگیری کمیته های علمی و اجرایی همایش، برگزار گردید.

استادیار پژوهشگاه فرهنگ و علوم انسانی افزود: رویداد چهارم که یکی از علائم ورود پژوهشکده اسلام تمدنی به عرصه تصمیم سازی های ملی است، در قالب پردازش نقش تمدنی جناب خواجه نصیرالدین طوسی در روز تاسیس رصدخانه مراغه بود که با مشارکت مراکز علمی مرتبط کشور، طی ۱۰ سخنرانی و قرائت بیانیه و پیشنهاد به شورای عالی فرهنگ عمومی کشور در زمینه نامگذاری مناسب تقویمی روزی ویژه اسلام تمدنی با محوریت خواجه نصیرالدین طوسی ره، در سطح کلان دفتر و با امضای معاون محترم پژوهش دفتر و ریاست محترم پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به انجام رسید.

ظهیری افزود: از دیگر فعالیت های مهم پژوهشکده اسلام تمدنی در بهار ۱۴۰۱ تصویب دو کرسی نظریه پردازی در کمیته دستگاهی دبیرخانه حمایت از کرسی های نظریه پردازی شورای عالی انقلاب فرهنگی بود.

وی در پایان افزود: در پایان لازم می دانم از همه همکاران پژوهشکده، مدیران گروه های علمی، روسای ادارات، اعضای محترم هبات علمی، کارشناسان معزز کمال قدردانی را ابراز نمایم.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

























کلیه حقوق این سایت در اختیار دفتر تبلیغات اسلامی شعبه خراسان رضوی می باشد


 

 

   
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم (شعبه خراسان رضوي)
مجری سایت : شرکت سیگما