شریفی
در مصاحبه با رئیس کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی شیخ بهایی وابسته به دفتر تبلیغات خراسان رضوی مطرح شد: تبدیل محدودیت های کرونایی به فرصت شکوفایی وحید شریفی با اشاره به اقدامات انجام شده در سالهای ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ از دوران محدودیت های کرونایی به عنوان فرصت شکوفایی یاد کرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، وحید شریفی رئیس کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی شیخ بهایی گفت؛ با توجه به هدف گذاری انجام شده در این مدت، توانستیم با بهره مندی از ظرفیت ارزشمند نیروی انسانی متخصص کتابخانه و  تمرکز  بر سه محور مجموعه سازی دیجیتال و فیزیکی و ارائه خدمات در فضای مجازی دستاوردهای  ارزشمندی را شاهد باشیم .

وی تصریح کرد: در زمینه  مجموعه سازی کتب با هماهنگی و تفاهم های صورت گرفته با سایر کتابخانه ها، بیش از ۶۰۰۰ جلد کتاب جدید  در ابتدای سال ۱۳۹۹ وارد مجموعه  شد که همکاران ما  در طی دو سال ضمن بررسی و انتخاب هدفمند، بیش از ۲۰۰۰ جلد از این منابع را ثبت و فهرست نویسی  نموده اند.

رئیس کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی شیخ بهایی از  توسعه کتابخانه دیجیتال  به عنوان یک برنامه راهبردی کتابخانه شیخ بهایی  نام برد و افزود: همکاران ما  هر ساله به غنای این مجموعه افزوده اند بطوری که فقط در دوسال کرونایی  ۳۰۰۰ جلد کتاب دیجتال تخصصی به  این مجموعه  اضافه شد و مجموعه کتاب های دیجیتال کتابخانه  از مرز ۲۶ هزار جلد گذشت.

شریفی در ادامه از توسعه خدمات کتابخانه در فضای مجازی به عنوان سومین محور اصلی فعالیت ها نام برد و گفت: امروزه کتابخانه ای که در فضای مجازی جایگاه و خدمات مشخصی  نداشته باشد، سهم زیادی از مخاطبان را  از دست داده است و با همین رویکرد حجم فعالیتهای کتابخانه شیخ بهایی در فضای مجازی افزایش چشمگیری داشته است که می توان به مواردی از قبیل پرتال جامع کتابخانه ای با آدرس dtelib.ir، اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای پژوهشی، ارائه خدمات سفارش مدرک، راه اندازی میز مرجع دیجیتال و برگزاری نشست ها و جلسات مجازی اشاره کرد.

وی ادامه داد: با توجه به استقبال کاربران از کتابخانه دیجیتال در دوران محدودیت های کرونا گاهی یک عنوان کتاب بیش از ۱۰۰ بار در روز مطالعه و دانلود می شود که این همان مزیت برتر یک کتابخانه دیجیتال در مقایسه با کتابخانه سنتی است.

رئیس کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی شیخ بهایی گفت: نکته مهم در توضیح تبدیل محدودیت های کرونایی به فرصت شکوفایی، انجام موارد فوق  با کمترین بودجه، هزینه علاوه بر محدودیت های حضور همکاران در شرایط کرونایی، بیانگر همت والا و تعهد همکاران بنده در بخش های مختلف کتابخانه می باشد.

شریفی در پایان خاطر نشان کرذ: در اینجا لازم می دانم به پاس این تلاش ها و به مناسبت هفته کتاب و روز کتابدار  از همکاران گرامی آقایان جواد آزاد، هادی مکارم، علیرضا خانزاده و رضا سلطانی و خانم ها مریم اصغر زاده و فاطمه معین، تقدیر و تشکر نموده و برای ایشان آرزوی توفیق و سلامتی دارم.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

























کلیه حقوق این سایت در اختیار دفتر تبلیغات اسلامی شعبه خراسان رضوی می باشد


 

 

   
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم (شعبه خراسان رضوي)
مجری سایت : شرکت سیگما