ریاست
بررسی مسائل جاری دفتر خراسان رضوی با حضور حجت الاسلام و المسلمین واعظی نشست صمیمانه ی ریاست و مدیران کل دفتر خراسان رضوی با حجت الاسلام والمسلمین دکتر واعظی برگزار شد و مسایل و مشکلات موجود مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان در ابتدای این نشست دکتر ظهیری مدیر کل پژوهش و ورییس پژوهشکده ی اسلام تمدنی در خصوص فعالیت های این پژوهشکده و اداره ی کل گفت : سعی شده است دو رویکرد در پژوهشکده تقویت شود.در گام اول رویکرد برون گرایی که در این راستا اعزام برخی اعضای هیئت علمی را در قالب گروه های علمی جهادی به محافل علمی و فرهنگی شهرستان های استان مانند کاشمر و خواف و تایباد و تبادکان و مدارس علمیه مشهد داشته ایم که کلاس های روش تحقیق و مقاله و پایان نامه نویسی برگزار شده و محققین ما آخرین یافته های علمی خود را نیز به اشتراک می گذارند و این اقدامات روحیه ی همدلی خوبی ایجاد نموده است.

در بحث فضای مجازی تشویق و حمایت از تولید محتوا و محصولاتی مانند پادکست و عکس نوشته و سخنرانی ها و لایوهای اینستاگرامی را داریم که اعضای هیئت علمی هر هفته این برنامه ها را برگزار می نمایند. همچنین حسینیه ی مجازی و سخنرانی های عالمانه و مقتل خوانی هایی که در فضای مجازی مانند پلت فرم آپارات بیش از هزار بار بازدید و دانلود شد.

وی درادامه افزود: آخرین محصول ما تولید کتاب مولتی مدیای پژوهشکده بود که بر اساس  QRکد در 10 صفحه تمام داشته های پژوهشکده از صوت و تصویر و سخنرانی و مجلات که از طریق تلفن همراه با اسکن این بارکد به پایگاه ما متصل می شود و از مطالب بهره مند می گردد و در زمینه ی نشریات هم تعداد نشریات ما امسال به 5نشریه رسید و نشریه ی الهیات شهر به مجلات ما افزوده شد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر واعظی با تقدیر از این اقدامات گفت: از بدو ورود به فضای دفتر بر این نکته تاکید کردم که اگر اعضای هیئت علمی و فضلای دفتر بخشی از وقت خود را صرف فرهنگ عمومی کنند و در قالب های مختلف مانند تولید محتوا برای مبلغین یا برخی محافل دانشگاهی و حوزوی حضور پیدا کنند باعث می شود شهرستان ها و محیط هایی که نیازمند به این مباحث دارند بهره مند گردند. و در خصوص بارگزاری محتوا در فضای مجازی نیز پیشنهاد می کنم پس از قوت پیدا کردن و کسب تجربه در این فضا جهت دار تر با تدوین قبلی در جهت پر کردن پازل های فکری جامعه این حرکت دنبال شود.

در ادامه ی این نشست حجت الاسلام والمسلمین حسینی زهانی مدیرکل فرهنگی و تبلیغی دفتر خراسان در خصوص اعزام های تخصصی به دادگاه های خانواده گفت: این اعزام ها باعث شده است که آمار بالایی از طلاق ها به آشتی ختم شود.

وی در ادامه افزود: اعزام های عمومی استمرار دارد و در حوزه ی خانواده با مشارکت سازمان های مداخله گر در حوزه ی طلاق با توجه به ارجاع پرونده های طلاق به تیم های مشاور ما توفیق داشته ایم که تقریبیا 20 درصد این پرونده ها را به صلح و سازش برسانیم و 50 نفر در مجموعه ی استان درگیر هستند که می توان این مسیر را تقویت نمود به گونه ای که دوره هایی برای تربیت مصلح برگزار شود. زیرا مسئولین دادگستری به ما اعلام کرده اند به دلیل موفق بودن این گروه ها می خواهند سایر موضوعات اختلافی را نیز به این تیم های مشاوره ای ارجاع دهند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی زهانی امداد فرهنگی را از دیگر توفیقات اداره ی کل فرهنگی تبلیغی برشمرد و گفت: حتی در ایام کرونا این اعزام ها با موافقت خانواده ها انجام شده است که مبلغ و مددکار به این خانواده ها بی سرپرست و بد سرپرست سرکشی می نمایند وی در پایان همچنین به توفیقات مبلغین در فضای زندان و همکاری و هماهنگی بین اداره کل تبلیغ دفتر خراسان و معاونت تبلیغ حوزه نیز اشاره کرد.  که از سوی حجت الاسلام والمسلمین واعظی مورد تقدیر واقع شد و ایشان در خصوص این اقدامات گفت: باید تلاش شود این اقدامات در قالب اقدامات تبلیغ تخصصی دیده شود و افراد کارامد در این عرصه شناسایی و جذب شوند.

سید هاشم حسینی معاون منابع انسانی و پشتیبانی دفتر نیز به بیان نکاتی در خصوص ارائه ی تسهیلات و خدمات و برخی موانع و قوانین دست و پا گیر صندوق دفتر تبلیغات اشاره کرد و گفت: دفتر در خصوص تامین مسکن پرسنل باید به شکل فعال تر مشارکت نماید و در این خصوص راه کارهایی وجود دارد که مورد استقبال آقای دکتر واعظی قرار گرفت و مقرر شد در جلسات بعدی پیگیری شود.

سید هاشم حسینی در خصوص ایجاد انگیزه و دلگرمی برای پرسنل گفت: جریان پرداخت وام به پرسنل معضلی است که باید حل شود که در این خصوص دکتر واعظی گفت ایده های خود را در خصوص مسایل رفاهی با تیمی که در این خصوص به مشهد خواهد آمد مطرح نمایید.

سپس حجت الاسلام و المسلمین رحمانی مدیر کل آموزش دفتر خراسان به مشکلاتی در خصوص مراکز تخصصی و مجوز های لازم جهت برخی فعالیت ها اشاره نمود و گفت: هویت مرکز تخصصی  و ساختار مرکز و فرایند طولانی تصویب رشته های مرتبط با قطب ها از جمله مشکلاتی است که این اداره ی کل با آن مواجه است به عنوان مثال با وجودیکه موسسه تخصصی آخوند خراسانی مانند موسسه ی امام رضا و علامه ی مجلسی قابلیت تبدیل به یک موسسه ی عالی را دارد اما طبق ابلاغیه ای صادر شده موضوع حق التدریس های این مرکز تحت الشعاع قرار گرفته است همچنین مسئله ی طولانی بودن پروسه ی تصویب رشته های تخصصی که مقرر شد در این خصوص جلساتی برگزار و به این موضوعات رسیدگی شود.

در ادامه این نشست قدرت الله فرقدانی رئیس گروه برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات شعبه خراسان رضوی گفت: وضعیت برنامه های شعبه در حال حاضر در حالت سبز قرار دارد و پروژه ها تحت کنترل است و بیش از 50 پروژه تمام شده است و امیدواریم با تامین بودجه های مورد نیاز تا پایان سال سایر پروژه های در دست اقدام نیز پایان یابد.

وی در ادامه افزود: ما در گذشته اقدامات آینده نگرانه ای انجام دادیم اما برخورد مورد انتظار و تعاملی که باید انجام شود از سوی مرکز صورت نپذیرفته است به عنوان مثال در مسایل راهبردی هیچ کدام از مراکز مانند خراسان ورود جدی نداشته اند و یا در موضوع بهره برداری از بودجه ما حتی تمام بودجه های غیر قطبی را هم به سمت فعالیت های قطبی هدایت کردیم اما نه تنها مورد تشویق واقع نشدیم و حتی در برخی موارد تنبیه نیز شدیم که این مورد انتظار نبود.

فرقدانی افزود: در موضوع بهره برداری حداکثری از بودجه  دفتر خراسان بسیار موفق عمل کرده است با تدبیر و نگاه صرفه جویانه کار را پیش برده ایم و با نهایت دقت برخورد می شود و انتظار می رود از بودجه ی کنترلی دفتر بهره مند شویم که امیدواریم مورد موافقت قرار گیرد.

در ادامه ی  این نشست حجت الاسلام دیانت مدیر مرکز ملی پاسخگویی مشهد در خصوص بودجه ی این مرکز گفت: امیدواریم در مقوله ی بودجه ریزی در ارتباط با مشهد بازنگری شود و به صورت عملیاتی بودجه ها تخصیص یابد وی همچنین به چاپ کتابی از سوی این مرکز در موضوع پاسخگویی اشاره کرد که از سوی پاسخگویان تمامی مراکز کشور مورد استقبال واقع شده است و همچنین کتابی دیگردر خصوص قواعد فقهی پاسخگویی در دست چاپ است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر واعظی به موقعیت منحصر به فرد مرکز ملی پاسخگویی اشاره کرد و افزود: مرکز ملی ظرفیت بسیار بالایی دارد به گونه ای که علیرغم تبلیغات کم میزان مراجعات به این مرکز بسیار بالاست و میدان کار وسیعی مخصوصا در عرصه ی مشاوره دارد.

در پایان این نشست حجت نوید فر صندوق دفترتبلیغات خراسان گفت: امیدواریم برگزاری این جلسات بیشتر شود و ادامه یابد زیرا شاهدیم که دغدغه ی معیشت طلاب بسیار جدی است و با امیدواری طلبه ها به صندوق دفتر مراجعه می کنند لذا انتظار داریم دستمان در زمینه ی جذب منابع بازتر باشد تا بتوانیم خدمات و تسهیلات بیشتری به طلاب ارائه نماییم. همچنین اختصاص وام فرزندآوری به طلاب خواهر و توانمند سازی و مهارت افزایی پرسنل دفتر مبتنی بر نیاز آینده از دیگر نکات مورد اشاره ی مدیر صندوق دفتر خراسان بود که از سوی حجت الاسلام والمسلمین دکتر واعظی مورد تایید قرار گرفت.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

























کلیه حقوق این سایت در اختیار دفتر تبلیغات اسلامی شعبه خراسان رضوی می باشد


 

 

   
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم (شعبه خراسان رضوي)
مجری سایت : شرکت سیگما