روستا
فعالیت گروه های تبلیغی با محوریت مساجد برنامه ریزی شود معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی قم عنوان کرد: هیچ اقدامی بیشتر از جمع کردن جوانان و کودکان در مسجد و انجام فعالیت های تربیتی برای آنان، خیر و برکت ندارد؛ چنین فعالیت هایی منجر به تربیت یک قشر باورمند و معتقد به آموزه های دینی خواهد شد و برکات آن فوق تصور است.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ، حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد در دیدار با نخبگان تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در مورد اهمیت تبلیغ گروهی عنوان کرد: این ایده چندسالی است که در دفتر تبلیغات اسلامی مورد توجه قرار گرفته است و هر چه جلوتر می رویم، برکات، خیرات و کارکردهای بیشتری از آن نمایان می شود.

وی افزود: در عصر کنونی رقبای تبلیغی زیادی داریم که متکثر شده و وجوه مختلفی پیدا کرده اند و به نظر می رسد بهترین شیوه برای تبلیغ آموزه های شیعی در برابر آموزه های فرق انحرافی و ادیان، تبلیغ تیمی و گروهی باشد.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی قم اضافه کرد: تبلیغ گروهی ظرفیت ها و مؤلفه های خاصی دارد و می توان با استفاده از تلفیق و تجمیع توانایی سازمان ها و موسسات تبلیغ دینی، این ظرفیت ها را عملیاتی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد با اشاره به فعالیت بیش از سیصد گروه تبلیغی در شعب مختلف دفتر تبلیغات اسلامی در سراسر کشور، تبلیغ گروهی را فعالیتی فرهنگی، دارای استمرار و خلاقیت و برخوردار از انگیزه جهادی، خلاقیت و تربیت مستمر توصیف کرد و افزود: دستاوردهای گروه های تبلیغی قابل مقایسه با تبلیغ فردی نیست و نتایج عمیق تبلیغ گروهی در عرصه اجتماع به خوبی قابل مشاهده است.

بالاترین توقع ما از گروه های تبلیغی، محور قراردادن مسجد است

وی با اشاره به عرصه های مختلف فعالیت گروه های تبلیغی از جمله فضای مجازی، مناطق محروم، کمپ های ترک اعتیاد، مدارس، زندان ها و در زمینه موضوعات قرآنی، اظهار کرد: مسئله تربیت مستمر با محوریت مسجد یکی از مواردی است که باید بیش از پیش مورد توجه گروه های تبلیغی قرار گیرد و این بالاترین توقع ما از گروه های تبلیغی است.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی قم ادامه داد: برکت هیچ اقدامی بیشتر از جمع کردن جوانان و کودکان در مسجد و انجام فعالیت های تربیتی برای آنان نیست؛ چنین فعالیت هایی منجر به تربیت یک قشر باورمند و معتقد به آموزه های دینی خواهد شد و برکات آن فوق تصور است.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد با اشاره به نقش روحانیت در تربیت نیروی انسانی انقلاب اسلامی، گفت: تأسیس دانشگاه، مدرسه، حوزه علمیه و سایر نهادهای اجتماعی و فرهنگی بدون ایفای نقش مربی گری توسط طلاب حوزه علمیه در تربیت نسل های معتقدی که از سطح عواطف و احساسات عبور کرده باشد، خلل وارد می کند.

وی با تمجید از نقش فعالیت های نهادهای حوزوی در بهبود کیفیت برگزاری مناسکی چون پیاده روی اربعین، اعتکاف و هیئت های دانشجویی، عنوان کرد: متأسفانه در حرکت به سمت لایه های معرفتی خوب عمل نکرده ایم و شاید دلیل آن مجهز نبودن، فرصت نداشتن و یا قانع شدن طلاب و مبلّغان به همین سطح از تبلیغ بوده است.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی قم با تأکید بر غفلت مبلّغان و گروه های تبلیغی از پرداختن به قرآن و احکام دینی، اظهار کرد: متأسفانه اکثر کودکان و نوجوانانی که تحت برنامه های تبلیغی قرار می گیرند تنها یک سری از مسائل احساسی و عاطفی را فرا گرفته و برخی از آن ها با کوچک ترین شبهه ای درگیر مسائل اعتقادی می شوند و در باورهای آن ها خلل وارد می شود.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد در پایان ابراز کرد: گروه های تبلیغی باید برنامه هایی اساسی در زمینه فضای مجازی داشته باشند و بخش عمده ای از خلاقیت خود را به این عرصه اختصاص دهند.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

























کلیه حقوق این سایت در اختیار دفتر تبلیغات اسلامی شعبه خراسان رضوی می باشد


 

 

   
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم (شعبه خراسان رضوي)
مجری سایت : شرکت سیگما