الگوي اسلامي عدالت و پيشرف
زمان: سه‌شنبه 13 بهمن 1388
مكان:
برگزار كنندگان: پژوهشگاه علوم وفرهنگ اسلامي

در اين نشست كه با حضور جمعي از اساتيد، محققان و فضلاي حوزه و دانشگاه برگزار شد، حجةالاسلام والمسلمين دكتر محسن مهاجرنيا گفت: مولفه‌هاي توسعه در ايران را بايد از دين مبين اسلام استخراج كرد؛ زيرا توسعه در ايران برخلاف غرب، امري مبتني بر مباني اعتقادي و معرفتي است.
وي

با اشاره به اينكه لازم است مولفه‌هاي توسعه را از دين اسلام بدست آوريم، اظهار داشت: توسعه را بايد دقيقا بر مبناي عدالتي در قرآن كريم و احاديث و بر حسب قوائد دين مبين اسلام منطبق باشد، پيگيري كنيم.
اين استاد حوزه به پيشينه توسعه در جهان اشاره كرد و گفت: از دهه هفتاد به بعد مفهوم عدالت و توسعه اجتماعي در نگرش معاصرين محوريت پيدا كرد.
حجت‌الاسلام مهاجر نيا ابراز داشت: ايراني ها در يكصد سال اخير دغدغه توسعه داشته اند و امروزه علي رغم تلاشهاي مسئولين  در اين خصوص به اجماع نظر نرسيده‌ايم.
وي اضافه كرد: رفع تبعيض‌هاي اجتماعي به مفهوم توسعه بستگي ندارد و ما هنوز به واسطه نداشتن اجماع در مفهوم توسعه، سرگردان هستيم.
اين استاد حوزه خاطر نشان كرد: توسعه از آنجا كه يك امر ايدئولوژيك است، كارشناسان امور اجتماعي به اين نتيجه رسيده اند كه اساسا هر كشوري توسعه مختص به خود را دارد.
حجت‌الاسلام مهاجر نيا گفت: توسعه به عنوان مقوله فلسفي بر‌آيند پيشرفت ديني مي باشد و نبايد توسعه را به صورت مطلق‌ تعريف كرد؛ آنچه كه مسلم مي باشد توسعه يك امر نسبي است. 
 

 
 
امتیاز دهی
 
 


مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب
[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 1556
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما