صفحه اصلی | عضویت در خبرنامه | معرفی دفتر | پیوندها |  ارتباط با ما

 

 
 

 

 
 
       

English

العربیه

ویژه نامه

پیام روز

همایش ها

نظرسنجی

 

شنبه 31 ارديبهشت 1390
دفاتر و ادارات

دفتر رياست :
اين اداره كل با در اختيار داشتن گروه پيگيري و دبيرخانه رياست به منظور عملياتي ‌سازي و اجراي دستورات رياست محترم دفتر در راستاي تحقق اهداف، وظائف و مأموريت‌هاي كلان دفتر انجام وظيفه مي‏كند.
برخي فعاليت‌هاي ويژه زير مجموعه حوزه رياست :
گروه مشاوران رياست:
اين گروه به منظور پشتيباني فكري از رياست محترم دفتر در زمينه سياست‌گذاري‌ها، تصميم‌گيري‌ها و فرآيندهاي اجرايي برنامه‌هاي سازماني تشكيل گرديده كه مركب از 7 نفر مشاور است كه يك نفر از مشاورين به‌عنوان دبير گروه مشاوران مسئوليت هماهنگي و برنامه‌ريزي در اين عرصه را به عهده دارد.
دفتر پژوهش‌هاي خاص:
دفتر پژوهش‌‌هاي خاص، به منظور آگاهي بخشي سياسي، تجزيه و تحليل كاربردي و بررسي علمي مسائل و پديده‏هاي سياسي ايران و جهان، تبادل اطلاعات و اخبار سياسي مربوط به نظام اسلامي، عناصر و مجامع سياسي كشور و بررسي و رصد فضاي فرهنگي كشور تشكيل شده است. و تاكنون آثار فراواني همچون تحليل‌هاي انتخاباتي، خبرنامه «مواضع و ديدگاه‌ها» (52 شماره)، كارنامه شبهه شناسي –چكيده‌اي از شبهات مطبوعاتي- (18 شماره)، جامعه‌ي برين (جستاري در جامعه‌ي ديني و جامعه‌ي مدني) و ... تهيه و ارائه نموده است.
شوراي مطبوعات
اين شورا با هدف سياست‌گذاري و نظارت بر سامانه مطبوعاتي دفتر زير نظر مستقيم رياست محترم دفتر تشكيل گرديده است.

 دفتر برنامه‌ريزي و توسعه فناوري اطلاعات :
اين اداره كل با در اختيار داشتن چهار گروه تخصصي و كارشناسي: «مطالعات راهبردي»، «برنامه‌ريزي و بودجه»، «توسعه فناوري اطلاعات» و «بهبود تشكيلات و روش‌ها»؛ با به كارگيري كارشناسان فرهيخته و متخصص، در تحقق اهداف، وظايف و مأموريت‌هاي دفتر تبليغات اسلامي نقش محوري دارد.
 پشتيباني تخصصي و فرابخشي و راهبري برنامه‏اي مجموعه دفتر، مأموريت محوري اين مجموعه كارشناسي محسوب مي‏شود.
طراحي، تدوين و تصويب خواهي بيانيه مأموريت و سند چشم‌انداز بيست ساله دفتر؛ بازنگري، اصلاح و تدوين اساسنامه دفتر و مراكز وابسته؛ باز طراحي و اصلاح ساختار سازماني دفتر تبليغات اسلامي و مراكز وابسته در سطوح كلان و تفصيلي؛ طراحي و تهيه الگوي اجرايي‌سازي چشم‌انداز و راهبردهاي دفتر؛ تدوين و تصويب‌خواهي كليات برنامه ميان مدت سه ساله دفتر؛ پيگيري مراودات برون سازماني و تدارك عملياتي‌سازي تكاليف دفتر تبليغات اسلامي در برنامه‌هاي توسعه كشور؛ مطالعه، شناسايي و استقرار سيستم يكپارچه مديريت برنامه‌ريزي منابع سازماني ؛ طبقه‌بندي مشاغل و تدوين مجموعه شرح وظايف پست‌هاي سازماني دفتر؛ طراحي و استقرار نظام برنامه و بودجه دفتر، بخشي از خدمات ارزشمند اين اداره كل مي‌باشد.

دفتر نظارت و بررسي :
اين اداره كل با در اختيار داشتن گروه بازرسي و اداره حراست، وظايف و مأموريت‌هاي حراستي، حفاظتي، نظارتي و حسابرسي‌هاي عملياتي و مالي داخلي دفتر را بر عهده دارد.

اداره كل روابط عمومي و امور بين‏الملل :
اين اداره كل با سه بخش (ارتباطات و اطلاع رساني، امور بين الملل، نمايشگاه‌ها و همايش‌ها) متكفّل امر ارتباطات و اطلاع‏رساني دو سويه داخلي و بين المللي دفتر مي باشد.
مجموعه گرانسنگ فرهنگي و هنري نگارستان اشراق، پايگاه اطلاع‏رساني www.ipoh.ir، چاپ خبرنامه پيام روز و ماهنامه فرهنگي، آموزشي و اطلاع‌رساني داخلي پيام، پشتيباني از برگزاري همايش‌ها و نمايشگاه‌هاي دفتر، انجام تبليغات محيطي، امور رسانه، كمك به مراكز فرهنگي ديني و اهداء ده‌ها هزار جلد كتاب و مجله، نشريه و تهيه و پخش صدها هزار بروشور، تراكت و پوستر به مناسبت‌هاي مختلف در سراسر كشور گوشه‌اي از خدمات ارزشمند اين اداره كل مي‌باشد.
 شناسايي و تشكيل پرونده براي بيش از سه هزار و پانصد نفر از شهدا و ايثارگران روحاني و چاپ 6 جلد كتاب شهداي روحانيت از ديگر فعاليت‌هاي اين اداره كل مي باشد.

اداره كل حقوقي و امور مجلس:
اين اداره كل با در اختيار داشتن دو بخش «امور مجلس» و «حقوقي»، علاوه بر رسيدگي به مسائل حقوقي موجود در حوزه‌هاي مختلف دفتر بعنوان پل ارتباطي دفتر با مجلس شوراي اسلامي نقش به سزايي در گسترش تعامل و همكاري‏هاي دفتر تبليغات اسلامي با مراكز قانون‌گذار و اجرايي كشور ايفا مي‌نمايد.

بيشتر بخوانيد :                                                                      
 
امتیاز دهی
 
 

 
 
 

صفحه خانه   |   بانک اطلاعات   |   خدمات الکترونیک   |   محصولات فرهنگی   |   پایگاه های وب    |   روابط عمومی

 

www.dte.ir

Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما