صفحه اصلی | عضویت در خبرنامه | معرفی دفتر | پیوندها |  ارتباط با ما

 

 
 

 

 
 
       

English

العربیه

ویژه نامه

پیام روز

همایش ها

نظرسنجی

 

شنبه 31 ارديبهشت 1390

مراكز و موسسات وابسته

مركز ملي پاسخ‌گويي به سؤال‌هاي ديني:

اين مركز  بزرگ ترين مركز پاسخ گويي در جهان اسلام است كه با هدف پاسخ گويي تخصصي به سوالات و شبهات در كم ترين زمان ممكن تاسيس و ساماندهي گريده و با هم كاري بيش از 300 تن از اساتيد و فضلاي حوزه علميه قم در گروه هاي تخصصي علوم قرآن ، حديث ، كلام و اعتقادات ، اديان و مذاهب ، اخلاق ، تاريخ اسلام ، فقه و احكام شرعي و مشاوره در سه بخش به شرح ذيل مشغول فعاليت مي باشد:
1. پاسخ‌گويي مكتوب :  با سابقه قريب به سه دهه فعاليت، پاسخ‌گويي به بيش از 000/200 پرسش را از طريق نامه و ايميل در كارنامه خود ثبت نموده است.
2. واحد پاسخ‌گويي تلفني از سال 1385 كار خود را آغاز و به صورت گسترده و با بهره‌گيري از كد خدماتي  (09640) و با 150 خط تلفن ، به صورت زنده روزانه به طور ميانگين پاسخ گوي بيش از چهار هزار پرسش ديني است .
3. پاسخگويي اينترنتي : با توجه به تنوع عرصه هاي اينترنت ، پاسخ گويي در دو بخش آنلاين و آفلاين صورت مي گيرد ، در بخش آنلاين به روش هاي نوشتاري و صوتي و در محيط هاي چت و اتاق هاي گفت و گو و در بخش آفلاين از طريق جوامع مجازي و انجمن هاي گفت و گوي آزاد متعلق به مركز با نام هاي askdin.ir و askquran.ir و سايت هاي www.porsemanequran.com و pasokhgoo.ir به سوالات مراجعان پاسخ داده مي شود.
سايت رسمي اين مركز www.pasokhgoo.ir مي باشد.

مؤسسه بوستان كتاب (مركز چاپ و نشر دفتر تبليغات اسلامي)

اين مؤسسه در سال 1361 با هدف «تبيين و گسترش معارف ديني و ارزش‌هاي انقلاب اسلامي» با نشر آثاري از «انديشمندان و فرهيختگان» كار خود را آغاز نمود.
مؤسسه بوستان كتاب با داشتن 178 عنوان اثر برگزيده در جشنواره‌هاي مختلف جمعا 24 نوبت بعنوان ناشر برگزيده سال از جمله «يك نوبت ناشر برگزيده سال قرآن كريم»، «6 نوبت ناشر سال كشوري»، «8 نوبت ناشر سال حوزه»، «4 نوبت ناشر سال دانشجويي»، «يك نوبت ناشر سال جشنواره كتاب خانواده»، «2 نوبت ناشر برگزيده نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران»، «يك نوبت ناشر جشنواره كتاب آسان» و «يك نوبت ناشر سال استان قم» انتخاب و با كسب 244 امتياز بعنوان «پرافتخارترين ناشر برگزيده كشور» مي‌باشد.
اين مؤسسه تاكنون بيش از 3800 عنوان كتاب در شمارگان 000/100/13 نسخه منتشر نموده است و در حال حاضر هر هفته بيش از 12 عنوان كتاب جديد در حوزه دين و معارف اسلامي منتشر مي نمايد.
همچنين در اين مؤسسه چاپخانه‌اي با امكانات كامل ليتوگرافي، چاپ و بسته بندي با دستگاه‌هاي مدرن بصورت شبانه روزي (24 ساعت) فعاليت مي‏نمايد.
اين چاپخانه در سال 1382 موفق به دريافت لوح تقدير «چاپخانه برگزيده استان قم» گرديد.
سايت رسمي اين مؤسسه www.bustaneketab.com مي باشد.
 
صندوق قرض‌الحسنه دفتر تبليغات اسلامي

صندوق قرض‌الحسنه دفتر تبليغات اسلامي با در اختيار داشتن بيش از پنجاه ‌هزار حساب پس‌انداز، قرض‌الحسنه و جاري، با ميانگين سرويس‌دهي روزانه به بيش از 1000 نفر و پرداخت وام قرض الحسنه بدون دريافت هيچ‌گونه بهره و كارمزد از مراجعه‏كنندگان، جهت برطرف نمودن پاره‏اي از نيازمندي‌هاي مبلغان، طلاب و فضلاي حوزه­هاي علميه و احياي سنت اسلامي قرض‌الحسنه، با سرمايه اوليه اهدايي معمار كبير انقلاب اسلامي، حضرت امام خميني(ره) متبرك و راه اندازي شده‏است.
هم‌اكنون اين صندوق با سرمايه‌اي قريب به 000/000/000/50 ريال سالانه به بيش از 000/15 نفر از طلاب و فضلاي حوزه وام بدون كارمزد پرداخت مي نمايد.
اين مؤسسه قرض‌الحسنه هم‌اكنون با عقد قرارداد با بانك ملي ايران عضو شبكه شتاب مي‌باشد.
 
 
مؤسسه فرهنگي فردوس وسف

در سال 1376 بنا به دستور رياست محترم دفتر مقام معظم رهبري و به منظور بهره‌مندي فضلا، محققين و حوزويان ارجمند، باغ موسوم به دهكده وسف از بنياد مستضعفان به دفتر تبليغات اسلامي تحويل شد.
اين منطقه ييلاقي و كوهستاني كه در 70 كيلومتري شهر مقدس قم قرار دارد، مكان بسيار مناسبي براي فعاليت‌هاي علمي و پژوهشي و فرهنگي فضلا و محققين ارجمند در ايام گرم سال مي باشد.
دفتر تبليغات اسلامي با برنامه‌ريزي، آماده‌سازي و تغيير فضا، زمينه استفاده بهينه از اين مجموعه را فراهم كرده‌است، به گونه‌اي كه تنها در سال گذشته بيش از 000/16 نفر از طلاب، فضلا، محققين و ... از اين مكان استفاده نموده‌اند.
اين مجموعه هم‌اكنون با عنوان «مؤسسه دهكده وسف» تحت اشراف هيئت مديره منصوب از جانب رياست محترم دفتر اداره مي گردد.
 
مركز همايش‌هاي دفتر تبليغات اسلامي

اين مركز به منظور آماده سازي سخت‌افزار و زيرساخت‌ها براي فعاليت‌هاي علمي، پژوهشي، فرهنگي و تبليغي تأسيس گرديده است.
مركز همايش‌هاي دفتر با 3500 متر مربع بنا و يك سالن همايش پيشرفته با ظرفيت 550 نفر، يك سالن چند منظوره 1000 نفري(نمايشگاهي) و 2 سالن كنفرانس 18 نفري و يك سالن 40 نفري و سالن پذيرايي 120 نفري بعنوان يكي از كم‌نظيرترين مراكز همايش در كشور مي‌باشد.
 

بيشتر بخوانيد :                                                                      
 
امتیاز دهی
 
 

 
 
 

صفحه خانه   |   بانک اطلاعات   |   خدمات الکترونیک   |   محصولات فرهنگی   |   پایگاه های وب    |   روابط عمومی

 

www.dte.ir

Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما