به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، علیرضا میرزایی در نشست شورای معاونان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اعضای میزکار تخصصی آموزش و پرورش و با حضور نمایندگان حقوقی شعبه اصفهان در میزکارهای تخصصی گفت: برنامه های این میزکار در 4 محور اصلی شامل مبانی نظری، نیروی انسانی، برنامه درسی و ساختار و مدرسه می باشد.
وی افزود: در بخش «مبانی نظری» آگاهی بخشی عمومی و ایمنی از آسیب های آموزش و پرورش و همراهی با تحول در نظام آموزش و پرورش در دستور کار قرار دارد و مردم نیز باید با سطحی از مبانی و بنیادهای نظری آشنایی پیدا کنند که در قالب یک مستند تلویزیونی دنبال می شود.
دبیر میز آموزش و پرورش قطب های فکری و فرهنگی تصریح کرد: هدایت و حمایت از پایان نامه های حوزه آموزش و پرورش، ترجمه کتاب و برگزاری همایش نیز در این بخش قرار دارد.
وی محور دوم برنامه های این میز را «نیروی انسانی» عنوان کرد و افزود: در بخش نیروی انسانی 13 برنامه تعریف شده است.
میرزایی به طرح «امین» اشاره کرد و گفت: یک تیم از طلاب که سابقه مربی گری و تعامل با دانش آموزان را دارند و کسانی که ترجیحاً متصل به یک کانون تربیت محور هستند، مدرسه ای را در محله خودشان انتخاب می کنند و ضمن تعامل با مدیر مدرسه، وارد فضای مدرسه شده و علاوه بر خدمت رسانی عمومی، تربیتی و آموزشی، گروهی از دانش آموزان را جذب و به این صورت، پایگاهی تربیتی خارج از ساعات مدرسه شکل می گیرد.
وی ادامه داد: بحث حمایت از ایده های تعلیم و تربیت و مدرسه نیز در دستور کار قرار دارد و طلابی که ایده مند هستند، حدود 200 ایده به دبیرخانه همایش ارسال نموده اند و این ایده ها به منظور حمایت در حال بررسی است.
دبیر میز آموزش و پرورش قطب های فکری و فرهنگی گفت: از دیگر برنامه ها، طرح «پیمایشی وضعیت سنجی معرفت دینی معلمان سراسر کشور» است، که در حال اجرا می باشد. همچنین مرکز ملّی پاسخگویی به سؤالات دینی، به مدیران و معلمان برای پاسخگویی به سؤالات دانش آموزان کمک می نماید. دوره های تکمیلی نیز برای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در نظر گرفته شده که مدرسه تخصصی تربیت و تعلیم اسلامی است.
وی عنوان کرد: در دفتر تبلیغات اسلامی، تربیت مبلغ را خوب انجام دادهایم و رویکرد طلاب نیز تبلیغ محور است و تربیت محور نیست و بسیاری از طلاب با شیوه کار تربیت محور مستمر با مخاطب مشخص، آشنایی کافی ندارند و دوره تربیت روحانی ـ مربی در همین راستا است.
میرزایی محور سوم برنامه های میزکار تخصصی آموزش و پرورش را حوزه «برنامه درسی» مطرح کرد و گفت: این میز به نحوی به دنبال تربیت مؤلف و نقاد در برنامه ریزی درسی است تا حوزویان بتوانند وارد بررسی کتب درسی شده و محتوای کتب را نقد نموده و محتواهای مکمل تدوین نمایند.
وی محور «ساختار و مدرسه» را آخرین محور برنامه های این میزکار بیان و خاطرنشان کرد: گزارشات راهبری تحول مدارس، طراحی الگوی اسلامی مدرسه و ابعاد، شیوه ها و شاخص های تحقق ایمان گستری در نظام آموزش و پرورش، از جمله این برنامه ها است.
در ادامه این جلسه، رئیس و اعضای شورای معاونان دفتر تبلیغات اصفهان به بیان مسائل و دغدغه های خود پیرامون حوزه آموزش و پرورش در استان اصفهان پرداختند و برنامه های پیشنهادی خود را در راستای اهداف میزکار تخصصی آموزش و پرورش، ارائه نموده و تعامل بیشتر این میزکار را با شعبه اصفهان، خواستار شدند.