اخبار دفتر
کارگاه آموزشی
1395/10/23 پنجشنبه به همت اداره کل امور تبلیغی برگزار شد؛ دوره آموزشی کار با کودک و پرده خوانی اولین جلسه دوره آموزشی کار با کودک و پرده خوانی با محوریت شیوه شروع، اجراء و پایان برنامه، ابزارها و روش های انتقال مفاهیم دینی و اجتماعی به کودکان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، اولین جلسه دوره آموزشی کار با کودک و پرده خوانی با محوریت شیوه شروع، اجراء و پایان برنامه، ابزارها و روش های انتقال مفاهیم دینی و اجتماعی به کودکان، به همت اداره کل امور تبلیغی و گروه تبلیغی آموزشی شهید هاشمی نژاد استان مازندران، در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.
* مواجهه با کودک در عین دشواری بسیار آسان است
در این نشست، حجت الاسلام و المسلمین فلاح به ارائه مطالب در زمینه شیوه های شروع برنامه، شیوه برگزاری مسابقه و انتخاب افراد برای مسابقات مختلف، شیوه ختم و پایان برنامه، کار با بادکنک، کار با کاغذ و قیچی و کار با کاغذ پرداخت.
وی همچنین به قالب های مختلف جهت ارائه مفاهیم اسلامی اشاره نمود و گفت: مواجهه با کودک در عین حال که کار بسیار دشواری است، بسیار آسان نیز می باشدف چرا که بچه ها ذات پاک تر و روحیه لطیف تری دارند و با اجرای نمایش های مختلف، درست کردن اسباب بازی، برگزاری مسابقه و ... مفاهیم دینی و آداب اجتماعی را می توان به آنها منتقل نمود.
* هدف از برگزاری دوره آموزشی کار با کودک و پرده خوانی
حجت الاسلام و المسلمین رمضان علی کلاته عربی مدیر گروه شهید هاشمی نژاد استان مازندران به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر توجه روحانیت به کودکان اشاره کرد و هدف از برگزاری این دوره آموزشی را لبیک به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه قرار دادن کودکان از طرف روحانیت، نیاز منطقه به مبلغ کودک، ارتقای سطح مبلغان گروه به منظور پاسخگویی به این نیاز و همچنین درخواست های مکرر اعضای گروه عنوان نمود.
* همکاری اداره امور تبلیغی برای برگزاری دوره های آموزشی
وی ضمن تشکر از مدیرکل امور تبلیغی و رئیس اداره امور گروه های تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در خصوص امکانات فراهم شده برای برگزاری این دوره نیز به توضیح پرداخت و گفت: الحمدلله اداره گروه های تبلیغی عنایت ویژه ای نسبت به برگزاری دوره های آموزشی و مهارت افزایی دارد، به همین دلیل همکاری و مساعدت بسیار خوبی برای برگزاری این دوره در زمینه هماهنگی استاد و تأمین مکان و پذیرایی در کمترین زمان ممکن فراهم نمودند.