اخبار دفتر
قربان زاده کوهساری آزادی صدرایی
1396/8/9 سه‌شنبه مدیر عامل خبرگزاری حوزه: ضرورت درخشش بیشتر دفتر تبلیغات اسلامی در داخل و خارج از کشور مدیر عامل خبرگزاری حوزه گفت: عرصه بین المللی یک عرصه بسیار راهبردی برای دفتر تبلیغات اسلامی است و می تواند درخشش های بیشتری در داخل و خارج از کشور داشته باشد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری با حضور در غرفه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات، اظهار داشت: تولیدات دفتر تبلیغات اسلامی، تولیدات فاخری است و نیازهای متنوعی را پاسخ می دهد و بسیاری از اقشار جامعه توده و نخبگانی می توانند دغدغه ها و شبهات خود را در تولیدات دفتر تبلیغات اسلامی(کتاب ها، مجلات، رسانه ای) پیدا کنند.
وی با تأکید بر ضرورت شناسایی و ساماندهی مخاطبان نشریات گفت: مشکل عمده دفتر تبلیغات اسلامی این است که تولیدات انبوهی که دارد، به دست مخاطب نمی رسانند؛ آخرین نقطه تولید چاپ کتاب و مجلات نیست، بلکه این تولیدات مخاطبین خاص دارند و باید این مخاطبین شناسایی و ساماندهی شوند.
مدیر عامل خبرگزاری حوزه تصریح کرد: محصولاتی که تولید می شوند باید هنرمندانه و جذاب به آنها اطلاع رسانی شود و باید محصولات این دفتر را بداند؛ راه معرفی کردن محصولات به مخاطبان، فرستادن کتاب نیست، بلکه شاید با فرستادن یک پیام و آماده سازی بروشور محصولات معرفی شوند. 
وی عدم شناخت مخاطبان نشریات دفتر تبلیغات اسلامی را معضل خواند و افزود: این تولیدات مخاطبین بسیار زیادی دارد و مخاطبان آن تشنه هستند اما آنها محصولات این دفتر را نمی شناسند، این معضل بسیار جدی است. 
حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری با اشاره به مخاطبان زیاد دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: محصولات این دفتر غیر از عرصه های داخلی، مخاطبین بسیار زیادی در خارج از کشور دارد، عرصه بین المللی یک عرصه بسیار راهبردی برای دفتر تبلیغات اسلامی است.
وی گفت: در دنیا افراد فراوانی هستند که با زبان فارسی آشنایی دارند؛ 30 هزار فارغ التحصیل جامعه المصطفی در ایران فارسی یاد گرفته اند و مخاطب همین تولیدات فارسی شما هستند؛ دفتر تبلیغات اسلامی برای بین المللی کردن آثار خود، نیازمند ترجمه نیست، فقط باید به دست فارسی زبانان دنیا برسد. اگر دفتر تبلیغات اسلامی برای این مسأله تدبیر جدی داشته باشد، می تواند ثمره سه دهه تلاشی انجام شده، برداشت کند.
مدیر عامل خبرگزاری حوزه با بیان این که دفتر تبلیغات اسلامی می تواند درخشش های بیشتری در داخل و خارج از کشور داشته باشد، گفت: در خلال این سال ها، دفتر تبلیغات اسلامی سی سال کاشته، اما برداشت نکرده است؛ برداشت به این معنا است محصولات این دفتر به دست مخاطب نرسیده است؛ بسیاری از آثار این دفتر نخبگانی است و نخبگان در جریان نیستند و بسیاری از آثار، توده است و توده در جریان نیستند و بسیاری دیگر تخصصی موضوعی است و اهل آن تخصص به خوبی آشنا نیستند و اگر تدبیر صورت بگیرد، دفتر تبلیغات اسلامی می تواند درخشش های بیشتری در داخل و خارج از کشور داشته باشد. 
وی در پایان خاطرنشان کرد: حقیقتا مجموعه بسیار مبارک و تأثیرگذاری است و محتواهای بسیاری خوبی آماده می شود، اما در مرحله تولید مانده و برای عرضه آن باید فکر اساسی شود.