اخبار دفتر
زمانی
1397/6/21 چهارشنبه در سي و ششمين جلسه شعر آفاق مطرح شد دروس حوزه، قبل از فعاليت هاي فرهنگي اولويت دارد رئيس انجمن شعر طلاب مرکز فرهنگي هنري گفت: طلاب ميبايست دروس حوزه را بر فعاليت در عرصههاي فرهنگي ـ ادبي در اولويت قرار دهند، چرا که با رشد روحي و معنوي انسان، هنر و ادب نيز به دنبال آن در انسان پديدار مي شود.
به گزارش روابط عمومي دفتر تبليغات اسلامي، سي و ششمين نشست انجمن شعر طلاب با عنوان «آفاق» با حضور جمعي از اساتيد و شاعران طلبه در مرکز فرهنگي هنري دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمين جواد زماني با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در خصوص وظيفه طلاب در ترويج و تبليغ دين و هنر ديني، تصريح کرد: طلاب ميبايست بين فعاليت در عرصه هاي فرهنگي ـ ادبي و دروس حوزوي، دروس حوزه را در اوليت قرار دهند چرا که با رشد روحي و معنوي انسان، هنر و ادب نيز به دنبال آن در انسان پديدار ميشود.
رئيس انجمن شعر طلاب با اشاره به نيازهاي فرهنگي و اجتماعي کشور در عصر حاضر، فعاليت هاي  فرهنگي دين محور را بسيار سخت و دشوار برشمرد و افزود: ورود زود هنگام طلاب به کارهاي اجرايي و فعاليت هاي فرهنگي، موجب غافل شدن آنان از دروس ديني ميشود، به گونه اي که هم اکنون اکثر طلاب شاغل در حيطه هاي مختلف، پس از گذشت چند سال، مطالعه دروس حوزوي را ترجيح ميدهند.
سيد محمدجواد شرافت(شاعر آييني) با بيان اينکه شاعران نسل اول انقلاب در سرودن اشعار خود، انديشه هاي انقلابي و عميقي را در نظر ميگرفتند، اظهار کرد: طلاب ميبايست دنياي درون خود را عميق تر کرده و ذهن خود را اسير تابش پرتوهاي محدود نکنند. طلبه اي که با قرآن مأنوس است و کتاب هاي روايي و فلسفي را مي آموزد، نميتواند ديد سطحي و محدودي نسبت به اتفاقات و رويدادهاي پيرامون خود داشته باشد. 
در پايان اين جلسه نيز که با حضور شاعران طلبه از مدارس علميه مختلف استان قم همراه بود، آثار ادبي و شعري طلاب حاضر مورد نقد و بررسي قرار گرفت.