تبليغات





















اخبار دفتر تبليغات اسلامي اصفهان
حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محمد قطبی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محمد قطبی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
1397/4/31 يكشنبه در همایش تخصصی سبک زندگی مطرح شد لزوم راه‌اندازی «پایانه‌های فرهنگی» رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت:‌ فعالین فرهنگی باید با حضور در فضاهای مجازی و حقیقی پایانه‌های فرهنگی را راه‌اندازی کنند و فرصت و شرایطی را برای مقایسه و انتخاب درست مردم فراهم کنند.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محمد قطبی در دومین همایش تخصصی سبک زندگی با محوریت مصرف کالای ایرانی در رابطه با عوامل تأثیرگذار در سبک زندگی اظهار داشت: عوامل متعددی در ایجاد و تغییر در سبک زندگی مؤثر است که از این میان می‌توان به عامل کنشگرها و صنعت ترمینال فرهنگی اشاره کرد.

وی در ادامه با اشاره به تعریف عامل کنشگر در عرصه معرفی کالا و محصولات و ترویج فرهنگ مناسب سبک زندگی افزود: به‌طور فراوان با افرادی همچون سلبریتی ها، نویسنده‌ها، طراحان صنعتی و غیره مواجه هستیم که مستقیماً در سبک زندگی افراد، حتی کسانی که مدعی فرهنگی هستند تأثیرگذارند که بر همین اساس انتخاب‌های بسیاری از مردم بر اساس آگاهی و سنجش دقیق نیست و صرفاً بر اساس موج‌هایی است که در جامعه ایجاد می‌شود.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان ادامه داد: دسته دیگری از این افراد تأثیرگذار که کنشگران نیمه تخصصی نام دارند به سبک تبلیغات چهره به چهره و با ادبیات گفتاری مردم را ترغیب به مصرف کالای خاص می‌کنند و دسته سوم اگرچه دارای دانش و افرادی فرهیخته هستند اما تلاش می‌کنند یک محصول را بیش‌ از پیش پررنگ کرده و مردم را به مصرف آن تشویق کنند که به این افراد کنشگران تخصصی می‌گویند.

وی با تأکید بر وظیفه فعالین فرهنگی در رابطه با این موضوع گفت: در این زمینه فعالین فرهنگی موظف‌اند از این سبک در تبلیغات محصول فرهنگی استفاده کنند و گاهی مستقیم و گاهی غیرمستقیم به تبلیغ سبک زندگی اسلامی ایرانی در عرصه‌های مختلف بپردازند.

حجت الاسلام قطبی در خصوص عامل دیگر تغییر سبک زندگی اذعان داشت: پایانه‌های فرهنگی یعنی محیط‌هایی که خط تولید و عرضه با خط تقاضا و خرید در یک نقطه باهم تلاقی پیدا می‌کنند؛ در این محیط مصرف‌کننده کالایی را با مقایسه و انتخاب درست برای مصرف ترجیح می‌دهد.

وی بیان داشت: به‌ طور مثال کتاب‌فروشی یک پایانه فرهنگی برای عرضه کتاب است که در آن نویسنده و تولیدکننده محصولش را در این کتاب‌فروشی قرار می‌دهد و مصرف‌کننده با قدرت انتخاب آن را انتخاب می‌کند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان در ادامه تصریح کرد:‌ فعالین فرهنگی باید با حضور در فضاهای مجازی و حقیقی پایانه‌های فرهنگی را راه‌اندازی کرده و فرصت و شرایطی را برای مقایسه و انتخاب درست مردم فراهم کنند و مطمئن باشند که می‌توان به یک صنعت بارز و پررنگ در جامعه که تأثیر زیادی بر مصرف و انتخاب مردم دارد دست‌یافت.

حجت الاسلام قطبی در پایان متذکر شد: آنچه پیرامون انسان است و می‌بیند یک مدرسه محیطی است و همه از زمانی که چشم‌باز می‌کنند در این مدرسه محیطی قرار می‌گیرد که متأسفانه ما از این فرصت‌ها برای ایجاد سبک زندگی و ارزش‌های فرهنگی استفاده نکرده‌ایم.

 






برای مشاهده همه تصاویر اینجا کلیک کنید.


 




 
منبع: روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر


تعداد بازديد اين صفحه: 202
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما