صفحه اصلی | عضویت در خبرنامه | معرفی دفتر | پیوندها |  ارتباط با ما

 

 
 

 

 
 
       

English

العربیه

ویژه نامه

پیام روز

همایش ها

نظرسنجی

 

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی:

روایت خاطرات تبلیغ دین خود نوعی تبلیغ است

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه روایت خاطرات تبلیغ دین خود نوعی تبلیغ است، ادامه داد: ثبت حوادث و روایت داستان گونه حوادث پیرامون در عرصه تبلیغ از اهمیت شگرف و فوق‌العاده‌ای برخوردار است و نگارش خاطره طلاب نیز بسیار مهم است.
محمد حسنی در نشست خبری جشنواره خاطره نگاری اشراق استفاده از گنجینه عظیم خاطرات سفرهای تبلیغی روحانیون را امری ضروری عنوان کرد و بیان داشت: موقعیت های خاصی در موقعیت های تبلیغی ایجاد می شود که به عنوان تاریخ شفاهی روحانیون برشمرده می شود.
وی اظهار داشت: تمام نهادها و انقلاب ها دارای تاریخ شفاهی هستند ولی به دلیل اینکه روحانیت همیشه در کنار ما هستند، از این گنجینه عظیم مغفول مانده ایم.
وی بیان داشت: مبلغان در سفر تبلیغی به هر دیار خاطراتی دارند که داستان‌ها و تاریخ شفاهی را شکل می‌دهد اما این گنج عظیم و سرشار روحانیت در عرصه تبلیغ دین به دلیل نزدیک بودن طلاب در دیدگانمان دیده نمی‌شوند.
رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه روایت خاطرات تبلیغ دین خود نوعی تبلیغ است، ادامه داد: ثبت حوادث و روایت داستان گونه حوادث پیرامون در عرصه تبلیغ از اهمیت شگرف و فوق‌العاده‌ای برخوردار است و نگارش خاطره طلاب نیز بسیار مهم است.
وی افزود: نیازمند حرکت جدی از سوی حوزه علمیه در سطح ملی برای تبدیل خاطرات در عرصه تبلیغ دین به فیلم هستیم و نیاز است طلاب این عمل نیک را در ذهن خود داشته باشند.
حسنی با تاکید براینکه عرصه نویسندگی طلاب و اسلوب نویسندگی با گذشته بسیار تغییر کرده است، گفت: همین مسئله موجب شده که از عرصه‌های زیستی فاصله بگیریم و باید در این زمینه فضایی باز شود تا مبلغان بتوانند مانند گذشته چنین فعالیت‌هایی داشته باشند.
وی گفت: پس از دفاع مقدس، ثبت خاطرات و نوشتن یادداشت‌های روزانه و ثبت حوادث، روایت داستان‌گونه، مستند و حوادث پیرامون آن از اهمیت شگرفی برخوردار شد.
رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: عده‌ای از طلاب وقت و فراغتی برای نگارش خاطرات خود ندارند اما زمانی که شفاهی خاطرات خود را عنوان می‌کنند متوجه می‌شویم که تا چه اندازه زیادی حوادث جالب رخ داده و حتی برخی از آن‌ها بسیار طنزگونه هستند.
وی ادامه داد: موسسه‌های بسیار زیادی در قم فعالیت می‌کنند و کتاب‌های پیجیده و زیادی به چاپ می‌رسد اما این اعمال نتوانسته به شکل مطلوب با مردم ارتباط برقرار کند.
رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه خاطرات تبلیغ دین به خوبی می‌تواند با مردم ارتباط برقرار کند‏، افزود: برنامه‌ای در دست اقدام است تا طی آن بتوانیم در سیما فرصتی ایجاد شود تا طلاب خاطرات خود را بیان کنند.
منبع:

تاریخ خبر: 1394/7/12 يكشنبه
تعداد بازدید کل: 14390 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو اخبار

 
 
 

صفحه خانه   |   بانک اطلاعات   |   خدمات الکترونیک   |   محصولات فرهنگی   |   پایگاه های وب    |   روابط عمومی

 

www.dte.ir

Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما