صفحه اصلی | عضویت در خبرنامه | معرفی دفتر | پیوندها |  ارتباط با ما

 

 
 

 

 
 
       

English

العربیه

ویژه نامه

پیام روز

همایش ها

نظرسنجی

 

عضو هیات علمی پژوهشکده مهدویت:

با ظهور حضرت مهدی (عج)دنیا به مسیر اصلی خود بازمی گردد

عضو هیات علمی پژوهشکده مهدویت گفت:حضرت ولی عصر(عج) با اعمال حاکمیت در همه امور، دنیا را به مسیر اصلی خود باز خواهد گرداند.
حجت الاسلام محمد رضایی در گفتگو با حوزه با بیان این مطلب گفت: نوروز یکی از اعیاد رسمی و شناخته شده در سطح جهان است که با توسعه فرهنگی در چند سال گذشته شکل رسانه ای جهانی یافته است، ولی این عید که برخی آن را عیدالشجر می نامند دارای زمینه های فرهنگی بسیاری است.
وی افزود: نوروز در تاریخ ایران از اهمیت بسیاری برخوردار بوده است و مردم ایران پس از پذیرش آیین نورانی اسلام نیز این روز را گرامی می داشتند ودر کنار اعیاد اسلامی این روز را نیز گرامی داشته و جلوس می کردند؛ در این رابطه روایاتی از بزرگان دین همچون پیامبر اکرم(ص)، امام علی(ع)، امام صادق(ع)، امام رضا(ع) و... نقل شده است که همگی مصدق اهمیت این روز است.
عضو هیات علمی پژوهشکده مهدویت بیان کرد: نوروز در این روایات به عنوان یک فرصت طلایی فراموش شده عنوان شده است که ایرانیان آن را گرامی داشتند؛ بسیاری سعی کرده اند که این عید را از حالت دینی خارج کرده و در صرف یک روز ملی نگاه دارند، ولی با نگاه به تعداد روزهای الهی که در این روز واقع شده است می توان این روز را عیدی دینی نیز بنامیم.
وی گفت: روز آفرینش، روز بیعت مسلمانان با امام علی(ع)، روز ظهور و... از جمله این روزهاست که روز بیعت مردم با امام علی(ع) از جمله مناسبت ‎هایی است که از نظر تاریخی  کاملا ثبت شده است؛ چون نوروز پس از عید غدیر بوده است و در این روز مردم با امام علی(ع) بیعت کردند.
حجت الاسلام رضایی بیان کرد: یکی از وقایعی که از نظر تاریخی با نوروز مقارن است، واقعه عظیم ظهور است؛ ظهور موعود(عج) پس از بعثت پیامبر اکرم(ص) بزرگترین حادثه جهانی است که در گستره جهانی انجام خواهد شد؛ چون حتی غدیر و عاشورا نیز در گستره درون دینی در موقعیت تاریخی خود واقع شده ولی ظهور، مساله ای عالم گیر است.
وی گفت: ظهور حضرت ولی عصر(عج) به عنوان منجی عالم بشریت بزرگترین حادثه ای است که پیش از قیامت روی خواهد داد و زندگانی را برای همه مردم و حتی حیوانات تغییر داده و در مسیر حق برمی گرداند؛ حضرت ولی عصر(عج) فقط منجی عالم بشریت نیست بلکه منجی همه عالم است؛ امروز زمین، حیوانات، پرندگان، طبیعت، درختان و حتی آسمان نیز از فساد بشر در امان نمانده است.
این کارشناس مهدویت بیان کرد: آسیب دیدن لایه ازن، تغییرات جوی در اثر دخالت انسان در اکوسیستم محیطی زمین و آسمان و گسترش گازهای گلخانه ای، کشتارهای صنعتی حیوانات با ارزش  غذایی با روش های مدرن که به ماشینی شدن زندگی این حیوانات تبدیل شده است بخشی از ظلم های پیدا و پنهانی است که بشر در حق دنیا روا داشته، حضرت ولی عصر(عج) با اعمال حاکمیت در همه این امور، دنیا را به مسیر اصلی خود باز خواهد گرداند.
وی گفت: ظهور مساله بسیاری پیچیده ای است که متاسفانه اکثر مردم تنها به یک بعد آن، یعنی حضور امام(ع) و جنگ با مشرکان توجه کرده اند؛ راهبرد فرهنگی ظهور دقیقا در همین نقطه عینیت پیدا می کند زیرا باید با اطلاع رسانی جهانی دراین  زمینه مردم را با موهبت هایی که امام(ع)  برای این دنیا به همراه خواهد آورد آشنا شوند و در این راستا ثابت قدم باشند.
استاد حوزه بیان کرد: در واقع شاید یکی از دلایل اصلی وقوع ظهو در روز نوروز نیز،هم پیمانی بشر و طبیعت با تازه شدن رویش در جهان هستی باشد؛ امام(ع) همچون بهاری از دل زمستان غیبت ظهور خواهد کرد و دنیا را از دل ظلمت به نور رهنمون خواهد ساخت.
وی اظهارکرد: با نگاه درست و حقیقی به نوروز باید درک و شعور ما نسبت به ظهور و حضرت ولی عصر(عج) ارتقا یابد؛ باید بینش همگی ما نسبت به ظهور به شکلی ارتقا یابد که هر سال با بهار به فکر رویشی جدید در سبک زندگی و فکر و ذهن خود باشیم و هر روز بیشتر به مرز پختگی تابستانی خویش برسیم که در این زمان فصل تازه بیعت با حضرت ولی عصر(عج) خواهد بود.
منبع:

تاریخ خبر: 1393/1/27 چهارشنبه
تعداد بازدید کل: 433 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو اخبار

 
 
 

صفحه خانه   |   بانک اطلاعات   |   خدمات الکترونیک   |   محصولات فرهنگی   |   پایگاه های وب    |   روابط عمومی

 

www.dte.ir

Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما