جمعه 10 فروردين 1403   16:05:46

(مهار تورم، رشد تولید)

print

در نشست مشترک قطب تعمیق با موسسه معصومیه مطرح شد:

مسأله محوری فعالیت های آموزشی، نیازمند درگیری تمام نظام آموزشی با مسأله است

  • خلاصه :رییس قطب تعمیق ایمان دینی و مبارزه با جریانها و فرق انحرافی دفتر تبلیغات اسلامی با بیان این که باید کل نظام آموزشی درگیر رویکرد مسأله محوری شود، افزود: اساتید ما باید متخصص و دغدغه مند بوده و حول مسأله محوری عمل کنند.

به  گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی (تبلیغ نیوز)، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی در دومین جلسه مشترک قطب تعمیق ایمان دینی و مبارزه با جریانها و فرق انحرافی و مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران) در سال جاری، اقدامات صورت گرفته در تعامل این قطب با مؤسسه مذکور در زمان شیوع کرونا را قابل قبول دانست و اظهار داشت: هر چند راه های متعددی در مسیر ما طی شده است اما باید با توجه به هدف اصلی که در نظر داشتیم، مسیر آینده خود را ترسیم نماییم.

وی گفت: وقتی مسأله محوری با رویکرد آموزش صورت می گیرد، باید افرادی را انتخاب کنیم که مسائل جامعه برای آنها در اولویت نخست قرار می گیرد؛ این افراد باید سه ویژگی داشته باشند: مسأله را بشناسند، دغدغه مند باشند و تخصص لازم برای حل مسأله را داشته باشد.

رییس قطب تعمیق ایمان دینی و مبارزه با جریانها و فرق انحرافی تصریح کرد: باید نظام تربیتی طلاب ما، مسأله محور شود و این کار صرفاً با تدریس چند واحد درسی و برگزاری کارگاه و نشست، محقق نمی شود. این موارد باید در خدمت راهکار اصلی باشد.

وی با بیان این که باید کل نظام آموزشی درگیر رویکرد مسأله محوری شود، افزود: اساتید ما باید متخصص و دغدغه مند بوده و حول مسأله محوری عمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی، ورود خواهران به محیط های علمی چالشمند جامعه را امری ضروری دانست و اظهار داشت: در این مسیر تاکنون چند قدم را طی کرده ایم و قابل تحسین است. الحمدلله مدیران مجموعه دغدغه مند هستند؛ اما در ادامه مواردی نظیر: برگزاری جلسات قطب و میزها با مسئولین، مدیران و اساتید به صورت تخصصی و در قالب نشست، اجرای دقیق واحدهای ویژه درس تخصصی با هدف آموزش مسائل میزها در همه رشته های مرتبط، برگزاری نشست های تخصصی با هدف آشنایی طلاب و اساتید با مسائل میزها و برگزاری کارگاه های آموزش پایان نامه نویسی با رویکرد مسأله محوری، در دستور کار قرار گیرد.

وی در ادامه پیشنهاد گروه بندی مسأله محور طلاب را مطرح کرد و گفت: طلاب، بر اساس علاقه، استعداد و توانایی در این گروه ها ساماندهی شوند.

رییس قطب تعمیق ایمان دینی و مبارزه با جریانها و فرق انحرافی تصریح کرد: راه طی شده تا کنون، خیلی خوب بوده است اما باید به صورت منظم و دقیق تر طراحی و اجرا شود. اگر این امر محقق شود، به کارگیری فارغ التحصیلان مجموعه به طور طبیعی صورت خواهد گرفت.

وی افزود: اگر نظام آموزش مسأله محور طراحی و اجرا شود و طلبه از ابتدا در این مسیر قرار گیرد، فرآیند مسأله محوری مسیر اصلی خود را طی خواهد کرد و قطب تعمیق ایمان دینی و مبارزه با جریانها و فرق انحرافی از هر طرحی در این خصوص حمایت خواهد کرد.

در این جلسه مشترک، حجت الاسلام والمسلمین غلامعباس عشرتی «رییس مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران)» گزارشی از جلسات این مؤسسه با قطب تعمیق ایمان دینی و مبارزه با جریانها و فرق انحرافی و میزکارهای تخصصی و مصوبات مطرح در این جلسات را ارائه داد و هدف این جلسه را جمع بندی تعامل با قطب تعمیق دانست.

وی مواردی نظیر آموزش مسائل میزها به اساتید و طلاب، انجام اقدامات آموزشی و پژوهشی مجموعه در مسیر مسأله محوری، و در نهایت به کارگیری فارغ التحصیلان مؤسسه را از دغدغه های جدی مدیران مجموعه اعلام کرد.

در این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد «رئیس میز تعمیق»، ضمن تبیین ضرورت مسأله محور در نظام آموزشی، بهترین راه کمک به پژوهش طلاب و تعیین موضوعات پایان نامه را تدوین نظام موضوعات برای همه میزها دانست.

همچنین، حجت الاسلام والمسلمین عیسی عیسی زاده «رییس میزکار تخصصی توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن» با تبیین ضرورت آشنایی طلاب با مسائل میزها، اکتفا به آموزش طلاب رشته های قرآنی را صحیح ندانست و ظرفیت میز قرآن را برای آموزش همه طلاب مؤسسه در عرصه های مسأله میز و دستاوردهای قرآنی و بهره گیری از آنها تبیین کرد.

در این نشست مشترک، محمدعلی سلیمانی «دبیر قطب تعمیق ایمان دینی»، تعامل بالای قطب تعمیق و میزکارهای تخصصی ذیل آن با مؤسسه را مرهون پیگیری های مستمر رئیس و مدیران این مجموعه دانست و نتیجه آن را رسیدن دو مجموعه به فهم مشترک دانست.

در نشست مذکور، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی غرسبان «دبیر میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن» گزارشی از اقدامات صورت گرفته در تعامل میز قرآن و موسسه معصومیه در خصوص قطبی سازی رشته های قرآنی، تشکیل هسته های پژوهشی و برگزاری کارگاه ها و نشست های تخصصی مسأله محوری ارائه داد.

همچنین، حجت الاسلام والمسلمین فدائی «رئیس گروه فلسفه و کلام مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران)» با تشکر نسبت به قطبی شدن رشته فلسفه و کلام، بر ضرورت شناخت مسائل میزکارهای تخصصی و آموزش آن به اساتید، مدیران و طلاب، تأکید نمود.

 
امتیاز دهی
 
 

ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما