صفحه اصلی | عضویت در خبرنامه | معرفی دفتر | پیوندها |  ارتباط با ما

 

 
 

 

 
 
       

English

العربیه

ویژه نامه

پیام روز

همایش ها

نظرسنجی

 

آیت‌الله محمدی گلپایگانی:

علمای بزرگ ما غالباً از نعمت الهی شعر برخوردار بوده‌اند

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مراسم اختتامیه جشنواره شعر اشراق گفت: علمای بزرگ ما غالباً از نعمت الهی شعر برخوردار بوده‌اند.
به گزارش روابط عمومی دفترتبلیغات اسلامی، آیت‌الله محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در اختتامیه سومین جشنواره بین‌المللی شعر حوزه (اشراق) ویژه شاعران حوزوی فارسی زبان به بیان سخنانی در خصوص فرارسیدن سالروز ولادت با سعادت پیامبر اعظم(ص) پرداخت و گفت: بهترین مُعرّف حضرت رسول(ص) مولا علی (ع) است، در حدیثی داریم که پیامبر اکرم (ص) به ایشان فرمود: یا علی، نشناخت خدا را آن طور که باید، جز من و تو و نشناخت مرا آن طور که باید جز تو و خدا و نشناخت تو را آن طور که باید جز من و خدا.
وی افزود: اگر بخواهیم مقامات عالیه حضرت رسول(ص) را بیشتر بشناسیم، بهترین معرف بعد از قرآن کریم، نهج‌البلاغه است. پیامبر(ص) طبیبی بود که معطل نمی‌ماند مریض به او مراجعه کند، ایشان به دنبال مریض می‌رفت.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری بیان داشت: متأسفانه در زمان ما با این حرکت‌های جاهلانه و عامدانه، کسانی با پرچم‌های سیاه به نام اسلام، جهان را نسبت به اسلام بدبین می‌کنند. امیدوارم روزی باشد تا ببینیم تعالیم عالیه و حیات‌بخش اسلام همه جا را فرا بگیرد، «لِیُظهِرَهُ عَلَى الدّینِ کُلِّهِ»؛ بشریت بخواهد یا نخواهد، جامعه اسلامی بخواهد یا نخواهد پیروزی با اسلام است.
وی با اشاره به برگزاری اختتامیه سومین جشنواره شعر حوزه ادامه داد: جلسه امروز به لحاظ کمی و کیفی جلسه پرباری بود و علمای بزرگ ما غالباً از نعمت الهی شعر برخوردار بوده‌اند.
آیت‌الله محمدی گلپایگانی اظهار داشت: علامه بحرالعلوم که از طبع شعر برخوردار بود بارها از نجف پیاده به کربلا می‌رفت، در یکی از این سال‌ها، روزی در بین مسیر نجف تا کربلا خسته می‌شود که به دوستان و همراهانش می‌گوید من خسته شده‌ام و از آنها می‌خواهد که شب را آنجا بمانند و فردا به ادامه مسیر بپردازند. دیدند علامه با زبان فارسی چیزی زمزمه می‌کرد شعری از طالب آملی بود مبنی بر «از ضعف به هر جا که نشستیم وطن شد/ و از گریه به هر کوی گذشتیم چمن شد».
وی افزود: شعر خیلی مهم است کسانی که از این موهبت الهی بی‌بهره‌اند واقعاً محرومند علمای بزرگی داشتیم که طبع شعر داشتند که از آن جمله می‌توان به ملااحمد نراقی اشاره کرد.
منبع:

تاریخ خبر: 1394/10/8 سه‌شنبه
تعداد بازدید کل: 22143 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 

 
 
 

صفحه خانه   |   بانک اطلاعات   |   خدمات الکترونیک   |   محصولات فرهنگی   |   پایگاه های وب    |   روابط عمومی

 

www.dte.ir

Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما