صفحه اصلی | عضویت در خبرنامه | معرفی دفتر | پیوندها |  ارتباط با ما

 

 
 

 

 
 
       

English

العربیه

ویژه نامه

پیام روز

همایش ها

نظرسنجی

 

انتخاب عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) به عنوان استاد نمونه کشور

بیست و چهارمین آیین نکوداشت اعضای هیات علمی نمونه دانشگاه‌ها، مراکز علمی و پژوهشی کشور با تقدیر از حجت الاسلام والمسلمین دکترگرجیان، عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، در بیست و چهارمین آیین نکوداشت اعضای هیات علمی نمونه دانشگاه‌ها، مراکز علمی و پژوهشی کشور 12 نفر از اساتید دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشورکه در روز 16 شهریورماه سال جاری در سالن مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد 10 استاد از دانشگاه های دولتی و 2 استاد نمونه از دانشگاه آزاد انتخاب و معرفی شدند .
در این مراسم که با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد از حجت الاسلام والمسلمین دکتر گرجیان ، استاد دانشگاه باقرالعلوم(ع) تقدیر شد.
گفتنی است؛ حجت الاسلام و المسلمین دکتر گرجیان عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) می باشد.
شایان ذکر است؛ در این مراسم دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور طی سخنانی به اهمیت امر آموزش و پژوهش در کشور پرداخت و افزود؛ این دو مقوله کاملا به هم وابسته اند و هرگز نباید آموزش را از پژوهش جدا کرد.
وی در ادامه صحبت های خود به موضوع تجاری سازی و فرهنگ سازی در آموزش عالی شاره کرد و گفت: در این برهه از زمان کشور پتانسیل هیچ گونه اختلاف را ندارد و با وجود مشکلات زیادی که در جامعه وجود دارد بایستی فقط به چگونه بهتر شدن در سطح دنیا بپردازیم.
در ادامه مراسم وزیر علوم طی سخنانی به وضیت علمی کشور پرداخت و گفت: در سال 2011در کشور31 پارک علم و فناوری وجود داشت که هم اکنون این تعداد به 36 مورد رسیده است.
وی هم چنین به رتبه علمی کشور در دولت یازدهم پرداخت و گفت: یر اساس پایگاه اسکوپوس رشد دو پله ای در سال 2014 داشته ایم و از جایگاه 21 به جایگاه 18 در دنیا رسیده ایم.
وزیر علوم گفت: متاسفانه در بحث نوآوری و فناوری رکورد داشتیم و از رتبه 113 به 120 در دنیا رسیده ایم و این موضوع گواه این است که باید به سمت دانشگاههای ماموریت گرا و نسل سوم پیش برویم.
وی با اشاره به اینکه این تقدیر از اساتید نمونه کشوری از دهه 70 شروع شده و تاکنون 359 عضو هیئت علمی نمونه معرفی شده‌اند، ادامه داد: از نظر آماری دانشگاه تهران با داشتن 42 استاد نمونه در بالاترین رده قرار داد و به ترتیب دانشگاه شهید بهشتی با 24 استاد نمونه، دانشگاه صنعتی شریف و فردوسی مشهد با 22 استاد نمونه و صنعتی امیرکبیر با داشتن 21 استاد نمونه که مورد تقدیر قرار گرفته‌اند در رده بعدی قرار دارند.
منبع:

تاریخ خبر: 1394/6/20 جمعه
تعداد بازدید کل: 17638 تعداد بازدید امروز: 2
 
امتیاز دهی
 
 

 
 
 

صفحه خانه   |   بانک اطلاعات   |   خدمات الکترونیک   |   محصولات فرهنگی   |   پایگاه های وب    |   روابط عمومی

 

www.dte.ir

Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما