جمعه 10 فروردين 1403   14:00:53

(مهار تورم، رشد تولید)

print

به همت مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی؛

نشست علمی «سبک شناسی پاسخگویی به شبهات تاریخی» برگزار شد

  • خلاصه :نشست علمی «سبک شناسی پاسخگویی به شبهات تاریخی» به همت گروه علمی تاریخ مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی برگزار و توصیه های در خصوص پاسخگویی به سؤالات و شبهات تاریخی مطرح شد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین مهدی پیشوایی «استاد و پژوهشگر حوزه تاریخ» در این نشست ضمن بیان توصیه هایی به کارشناسان گروه پاسخگویی تاریخ مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، با بر شمردن موضوعاتی به عنوان ملاک پاسخگویی به شبهات تاریخی، به لزوم احاطه پاسخگو به مسائل تاریخی و شناخت نقاط قوت و ضعف پرسش تأکید کرد.
وی با اشاره به بحث مهارت پاسخگویی، عدم اشاره به یک اثر به عنوان بهترین اثر تاریخی در پاسخ به سؤالات تاریخی را یکی از روش های ارج نهادن به نویسندگان تاریخی دانست و گفت: هیچ نوشته ای را نباید به عنوان بهترین معرفی کرد.
استاد حوزه علمیه اعتبار سنجی منابع را از دیگر عناصر مهم در پاسخگویی دانست و تصریح کرد: به منابع متقدم و کهن و اصیل توجه جدی داشته باشند.
وی بر عدم تکیه بر اعداد و ارقام و توجه دادن مخاطب به شک برانگیز بودن بسیاری از ارقام ثبت شده در تاریخ تأکید کرد. 
حجت الاسلام والمسلمین پیشوایی خاطرنشان کرد: سبک جدید در میان شماری از مورخان که سعی می کنند تاریخ را خنثی یعنی بدون اشاره به روایات و آیات بنویسند، انحراف از مسیر تاریخ اسلام است و باید نسبت به این سبک، حساسیت داشت و تاریخ را همراه با آیات و روایات بررسی کرد.
 
امتیاز دهی
 
 

ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما