رضا اسلامی
کثرت جمعیت امری مطلوب در اسلام ایسکا (پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی) : در گفتگو با حجت الاسلام و المسلمین رضا اسلامی مطرح شد: مطلوبیت کثرت جمعیت و افزایش نسل در اسلام.

به گزارش ایسکا حجت الاسلام و المسلمین اسلامی با بیان مطلوبیت افزایش نسل اظهار داشت: یک پرسش مهم در حوزه جمعیت وجود دارد و آن اینکه آیا افزایش نسل مسلمین امری مطلوب است یا خیر؟

وی ادامه داد: پاسخ این است که مجرد افزایش نسل در اسلام مطلوب است و در این زمینه ادله فراوانی وجود دارد که مجرد کثرت جمعیت مسلمین را امری مطلوب تلقی می کند و در این زمینه آیات و روایات فراوانی نیز وارد شده است.

وی اضافه کرد: حتی بالاتر از آن می توان این پرسش را مطرح کرد که آیا مجرد افزایش جمعیت انسانی امری مطلوب است یا خیر؟

این پژوهشگر حوزوی افزود: به نظر بنده مجرد کثرت جمعیت انسانی امری مطلوب است. و در این زمینه ادله ای نیز وجود دارد، مثلا حدیثی که می گوید «اگر فردا می دانی قیامت می شود  و نهالی داری آن را بکار» که به معنای ارزش حیات و حیات بخشیدن  است بر این مطلب دلالت دارد.

وی افزود: البته در حیات انسانی کسانی که موذی هستند و کسانی مانند مرتد و کافر حربی را نمی توان مصداق این حدیث درنظر گرفت، ولی عموم مردم شامل این مطلب هستند، با ذکر این نکته که البته جمعیت مسلمین باید نسبت به یهود و نصارا بیشتر باشد. بلکه راهی برای هدایت همه خلق و اسلام همه فراهم شود. اعتقاد به ظهور منجی موعود نیز در همین راستا است چون ما معتقدیم اسلام فراگیر و جهانی می شود پس جمعیت انسانی هرچه زیاد باشد بالاخره عاقبت به خیر می شود.


انتهای پیام/113

منبع: ایسکا: (پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی)
 
امتیاز دهی
 
 


مطالب مرتبط

تعداد بازديد اين صفحه: 947
   
   
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما