عیسی نیا
مقایسه ی روحانیت کاتولیک و شیعی پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی: عضو هیئت علمی پژوهشگاه گزارشی از وضعیت پروژه « مقایسه­ی روحانیت کاتولیک و شیعی» ارائه کرد.

به گزارش ایسکا  رضا عیسی نیا در تبیین این پروژه اظهار داشت: مجموعه حاضر که دربردارنده سه سخنرانی و یک مقاله می باشد، قصد دارد که با مقایسه ی دو نهادِ روحانیت، یکی برآمده از دین مسیحیت و دیگری برآمده از دین اسلام، روحانیت شیعی را به نقاط ضعف و قوتش در ساحتِ کارکرد سیاسی متوجه نماید.

وی ادامه داد: اما چون به نظر محقق سخنرانی های سه گانه سؤالات خواننده را بصورت کامل پاسخ نداده است و یا ممکن است آنان را با ابهاماتی مواجه ساخته باشد فلذا مجری این پروژه، مقاله ای را با عنوان "مطالعه تطبیقى کارکرد سیاسى روحانیت شیعى درجمهورى اسلامى ایران و روحانیت کاتولیک در واتیکان در شرایط کنونى" در قالب درآمدی بر نشست های علمی به این مجموعهِ نشست های علمی اضافه کرده است، تا بتواند خلاهایی را که سخنرانی های علمی به هر دلیلی نتوانسته اند پر کنند جبران نماید. بنابراین مقاله مربوطه در صدد شفاف سازی نقاط قوت وضعف کارکرد سیاسی هر یک از دو نهاد مذهبی مسیحیت و اسلام  و ارائه چارچوب کلی بحث جهت نیل به راهکار در حوزه کارکرد سیاسی برای روحانیت شیعی می باشد.

عضو هیئت علمی پژوهشکده اندیشه سیاسی افزود: این پروژه از سال 86 شروع و در سال 91 نگارش مقالات آن به پایان رسید، هرچند در این مدت با وقفه ای همراه بود اما اکنون کار به اتمام رسیده و در حال ارزیابی است.



انتهای پیام/113

منبع: ایسکا: (پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی)
 
امتیاز دهی
 
 


مطالب مرتبط

تعداد بازديد اين صفحه: 847
   
   
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما